• Allis

Skogstema

Skogstema vet jag kanske inte om det blir men det blir väldigt mycket mossa i alla fall :). Och vi gifter oss i ett naturreservat där ena delen faktiskt heter Trollskogen (sagolikt vackra vresbokar).

Mittenpartierna på borden i festlokalen kommer att vara täckta med mossa istället för löpare. För att inte fukten från mossan ska kludda ner resten har jag köpt genomskinlig vaxduk som jag klippt smala remsor av så de ligger som närmast duken. All mossa är vacker tycker jag men björnmossa är något särdeles fint så det ska vi plocka mycket av.

I mossan ska vi lägga blommor vi gjort av gamla nothäften och så har vi turen att ha ormhassel på tomten. Min bukett är gjord av massor med pappersblommor och sen tänkte jag vira ormhassel runt den.

Lokalen har höga, smala fönster så i mittenpartiet tänkte jag bygga upp en slags mossvas och sätta in papperblommor på stjälkar av tunnare najtråd. Lite knäppt, ganska pyssligt och mycket, mycket vi. Sambon har en kompis som är ljustekniker så han kan trolla en del med lokalen också.

Svar på tråden Skogstema