Chicita skrev 2013-02-16 19:48:14 följande:
Måste ringarna "passa ihop" då?
Jag skulle nog tycka att det var snyggt med en ring som bröt av helt mot den där så att den får stå i rampljuset lite extra om du förstår vad jag menar.
Svärmor har många ringar, det är blandat vitguld, rödguld, med och utan stenar, även någon som haft en pärla men som nu bara har en tom "bur" efter att pärlan nötts sönder och ramlat ur infattningen, men hon vill ändå inte göra sig av med ringen.
Hennes ringar berättar liksom en historia.
Även där hon har flera ringar på varje finger så är det inte säkert att dom matchar och "passar ihop" men det är just det som gör det snyggt.
Hitta en till ring (kanske ingen ring med utstående sten för då kan dom konkurrera ut varandra så att säga) som du tycker om helt enkelt. En ring som kan ha sin egen historia.
Vågar du låta din blivande make välja en åt dig till och med kanske?
Ja du har nog en ganska bra point där. Tänkte själv på en liten slät ring som inte är för mycket utan en väldigt enkel. Tycker din svärmors historia är jätte gulligt, lite som mammas. Pappa var guldsmed innan och han har ju självklart gett henne ett och annat under olika speciella tillfällen. Alla har sin lilla histora. Hehe får tala med fästmannen och kika om han skulle våga sig på att köpa en guldring, det kan bli spännande med hans konstnärliga öga
Tack alla snälla för hjälpen. Ska behålla ringen i mitt vänstra finger.
Det är bestämt att jag ska ha två ringar, tycker det är mysigare så =)