Inlägg från: Mustikka |Visa alla inlägg
  • Mustikka

Den ska behållas

Denna ring har min pappa designat för många år sedan till någon av hans döttrar som gifter sig. Så jag fick den :D Den är otroligt vacker och kommer från hjärtat, en ring man alltid kommer minnas. Men frågan är om den är passlig som vigselring?? har ingen förlovningsring då vi fick denna av pappa men jag ville ha två ringar, en slät och en med sten. Vet att denna ring är svår att kombinera. Och tycker om den men är lite osäker om den faktiskt är en såndär "Gifta sig med ring"? Hoppas ni förstår vad jag menar!

Hjälp Obestämd

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Den ska behållas
  • Mustikka
    kärlekensbrudpar skrev 2013-02-16 17:10:41 följande:
    Jag tycker den passar som vigsel ring super snygg!!
    Tack =) jag var dö kär i den ett tag men sen vet jag inte varför jag blev osäker. 
    Måste man ha två ringar? eller hur funkar det hela, haha är ju helt virrig känns det som 
  • Mustikka

Tack alla för ärligheten. Ska behålla den. När jag var inne med den till butiken och visat den så sa de flesta att det är en gammalmodig ring som är svår att kombinera pga höjningen. De sa att de kan se konstigt ut.
    Vissa ville ändra på den men det går jag aldrig med på, det är pappas ring och den ska vara som den är.
    Ska gå runt till andra butiker och försöka kolla efter en smal slät till också. Tydligen är inte butiker så ärliga som man tror att dem ska vara Skrikandes Det är därför jag bad om er hjälp. BT medlemarna är alltid ärliga Solig

• Mustikka
    Chicita skrev 2013-02-16 19:48:14 följande:
    Måste ringarna "passa ihop" då?
    Jag skulle nog tycka att det var snyggt med en ring som bröt av helt mot den där så att den får stå i rampljuset lite extra om du förstår vad jag menar.
    Svärmor har många ringar, det är blandat vitguld, rödguld, med och utan stenar, även någon som haft en pärla men som nu bara har en tom "bur" efter att pärlan nötts sönder och ramlat ur infattningen, men hon vill ändå inte göra sig av med ringen.
    Hennes ringar berättar liksom en historia.
    Även där hon har flera ringar på varje finger så är det inte säkert att dom matchar och "passar ihop" men det är just det som gör det snyggt.
    Hitta en till ring (kanske ingen ring med utstående sten för då kan dom konkurrera ut varandra så att säga) som du tycker om helt enkelt. En ring som kan ha sin egen historia.
    Vågar du låta din blivande make välja en åt dig till och med kanske? Glad 
    Ja du har nog en ganska bra point där. Tänkte själv på en liten slät ring som inte är för mycket utan en väldigt enkel. Tycker din svärmors historia är jätte gulligt, lite som mammas. Pappa var guldsmed innan och han har ju självklart gett henne ett och annat under olika speciella tillfällen. Alla har sin lilla histora. Hehe får tala med fästmannen och kika om han skulle våga sig på att köpa en guldring, det kan bli spännande med hans konstnärliga öga Skrattande

Tack alla snälla för hjälpen. Ska behålla ringen i mitt vänstra finger.
    Det är bestämt att jag ska ha två ringar, tycker det är mysigare så =)

Svar på tråden Den ska behållas