• Fremm

Tips på enkla, prisvärda fotoböcker med bra kvalité, tack!

Hej,

Sitter nu här med en triljon bilder från bröllop, bröllopsresa, hela förra årets foton... det är ett gäng kan jag säga för en fotogalning som jag... däremot har jag tidigare varit flitig med att scrappa mina album men nu känner jag att tiden inte räcker till, till detta så därför har jag tänkt att beställa fotoböcker istället.

Eftersom jag nu behöver göra ett gäng olika så vill jag gärna hitta rätt leverantör av fotoböcker på en gång då jag vill att alla ska ha samma format och utseende, jag skulle vilja ha följande:

-lätthanterligt program där man kan skriva texter och där den säger till om bilden är av för låg kvalité. Gärna att man kan göra collage på sidorna.

-prisvärt men ändå viktigast att det blir bra kvalité på bilderna och hållbara foton.

-flexibelt med storlek och antal sidor..

Vet inte om jag glömt något nu men jag tar tacksamt emot era erfarenheter på var ni beställt från för ställen och för- och nackdelar med dem?

Stort Tack på förhand!! 

• Svar på tråden Tips på enkla, prisvärda fotoböcker med bra kvalité, tack!
  • Fremm
    xMariax skrev 2013-02-16 17:27:28 följande:
    Fujicolor skulle jag beställa från om jag skulle göra en fotobok. Lätthanterligt och snyggt!
    Tack! Ska kolla det! 

Det står väl mellan Fuji color, Japanfoto och ifolor... det är väl de jag hört lovordas om men vet inte skillnaden... får kolla lite!

Gärna fler tips och erfarenheter! 
  • Fremm

Stort Tack för att ni tagit er tid att tipsa! Kan inte påstå att jag fått lättare att välja ställe men lite klokare har jag blivit iaf! ;)

Har laddat ner ett antal fotoboksprogram till datorn för att själva kolla vad möjligheterna är och hur lätthanterligt programmen är men hua va svårt...

Jag kan tänka mig att betala en slant (inte hutlöst) för att de ska kännas extra fina, vara extra bra kvalitét osv... det är ju trots allt bröllopsalbumen.

Framkallar ju mina foton från crimson så ska kolla in deras fotoboksprogram oxå - annars så är jag just nu nyfiken på ifolor, japanfoto eller ev fotoklok... men som sagt fuji verkar ha många nöjda kunder de med...

Ös gärna på med mer omdömen och ris och ros om de olika fotoboksföretagen...

Mmmaria, vilka andra har du testat och jämfört med, vad är positivt med ifolor jämfört med de du testat tidigare?

Tack igen! :)

Svar på tråden Tips på enkla, prisvärda fotoböcker med bra kvalité, tack!