Det blev bara fel.. är hon arg nu?
Jag tror inte hon är arg på att ni gav dom så mkt pengar, men det kanske känns lite pinsamt. Och det säger jag som någon som inte har gott om pengar alls, att ta emot gåvor av andra som har det bättre ställt och kan ge betydligt mer, kan kännas lite pinsamt och jobbigt.
Hon kanske också tycker att det känns pinsamt och jobbigt att pengarna inte kommer gå till någon resa, men om ni var 30 personer på bröllopet och dom flesta paren la ca 300kr (hur ni nu kan veta det?), förutom ni som la 1000kr, så fick dom ju inte ihop någon större summa. Ingen summa som tar dom till kanarieöarna åtminstone och dom kanske inte har råd att lägga till resten själva. Då kanske dom ansåg att renovera barnkammaren var ett större behov och ett sätt att kunna använda sina pengar till något dom behöver.
Jag tycker dock inte att du ska bli sur eller arg över att pengarna inte gick till någon resa, för vet du vad? Du bestämmer inte över deras ekonomi och vart dom bäst behöver fylla hålen. Ja, när dom skrev vad dom önskade sig, så var säkert drömmen att kunna åka på en resa. Ibland ändras dock livet, saker och ting händer, och det blir inte alltid som man hoppats på och drömt om. Då får man omprioritera och försöka göra det bästa av det. Var glad istället att du/ni kunde bidra till något som gör familjen glada och som dom har nytta av.
Och som sagt, jag tror nog inte hon är arg, men det är svårt att veta. Jag känner inte henne eller dig, jag vet inte er historia eller vad som hänt under och efter bröllopet. Det är väldigt svårt att säga vad du ska göra, men kan du inte åka och hälsa på henne om du nu gärna vill prata med henne? Det kan vara lättare för er båda att få en känsla av vart ni står om ni träffas öga mot öga så att säga.