iech skrev 2013-02-16 20:46:31 följande:
Jag har ju en bild i huvudet om att det ska se elegant och fint ut på handen, det är väl den bilden som ställer till det när jag har just de här ringarna ihop, haha, låter jättetöntigt när jag skriver det så här. :P Det är inte det att det känns brett att ha dom ihop, för trestensringen är så nätt att den knappt känns, mer osymmetriskt.
Det är ju just det att förlovningsringen betyder så mycket för mig, och jag har separationsångest, bara att flytta den till höger hand känns som en stor separation. Och jag vill även ha den kvar för att min M2B kommer att ha kvar sin och ingen annan och det i sig blir en tillhörighet också.
Jag får nog prova och fundera lite till, jag har några månader på mig....
Om jag hade så starka känslor för min förlovningsring så skulle jag absolut inte flyttat den till andra handen eller ersatt den på något annat sätt
Jag skulle antagligen kört på kombinationen av de ringar du visat ovan eftersom det verkar vara en ring (trestensringen) som du också känner starkt för.
Jag har inte kunnat ha mina ringar på över 1 år nu pga en knöl i fingret som dom inte kan hitta orsaken till (trots operation). Och jag skulle kunnat ge vad som helst för att få ha dom igen.
Nu passar ju mina ringar ihop i och för sig. Men det var inte så att vi letade ringar som matchade. Designen på våra förlovningsringar var viktig för oss och har en historia bakom. Och jag ville låta samma tanke gå igen i vigselringen som jag har. Jag plockade även upp färgerna från min klänning i stenarna i ringen (en vit och en grön diamant nedsänkta).
Men just det där att ha en riktig känslomässig koppling till ringarna var viktigast för mig. Och det är just det som gör att jag tycker om hur dom ser ut på handen sen
Känn efter...
Men det är inget fel alls i att kombinera som du gjort, speciellt inte om du får en känslomässig anknytning till dom som sagt.
Och även om du har två ringar efter vigseln så är det inget som säger att du alltid måste bära båda samtidigt.
Du kan växla mellan ringarna, ha båda, en på varje hand eller ha dom tillsammans - vartefter ditt humör växlar