• iech

Hur ska jag välja?

Jag har ett (i min bröllopsplaneringsvärld) stort problem. Jag har en titanring som förlovningsring, den är enkel med en liten sten i, jag tycker väldigt mycket om den här ringen då jag och min M2B har valt ut dem tillsammans och hans matchar min (men utan sten).
    Nu har jag hittat en superfin vigselring också, som jag är förälskad i, en trestensring.
    Problemet är att jag inte tycker att de passar ihop, de är så totalt olika varandra. Måste jag välja en eller har ni några andra tips på kombinationer som skulle passa bättre? Helst vill jag inte göra mig av med någon av ringarna....

• Svar på tråden Hur ska jag välja?
  • iech

För snabb på tangenterna, så här ser de ut tillsammans:

• iech

Tack för era åsikter! Jag håller med om att de inte passar ihop, det är nog som du sa Daniiel att förlovningsringen ser så bred ut ihop med den andra nätta ringen.
    Har ni några förslag på vad för ring man istället kan kombinera den med om jag beslutar mig för det?
    Getingen: det är 3 stycken mörkblå safirer, de ser dock lika svarta med blotta ögat, sen är det 4 små diamanter emellan. 

• iech
    Chicita skrev 2013-02-16 20:18:10 följande:
    Vad spelar det för roll att dom inte passar ihop?
    Om du gillar dom och är ok med att det blir brett ihop så ha dom så.
    Det är en betydelse för dig och det finns en historia bakom.

Jag förstår inte varför det är så viktigt att ringarna "passar ihop" Förvånad 
    Jag har ju en bild i huvudet om att det ska se elegant och fint ut på handen, det är väl den bilden som ställer till det när jag har just de här ringarna ihop, haha, låter jättetöntigt när jag skriver det så här. :P Det är inte det att det känns brett att ha dom ihop, för trestensringen är så nätt att den knappt känns, mer osymmetriskt.
    Det är ju just det att förlovningsringen betyder så mycket för mig, och jag har separationsångest, bara att flytta den till höger hand känns som en stor separation. Och jag vill även ha den kvar för att min M2B kommer att ha kvar sin och ingen annan och det i sig blir en tillhörighet också.
    Jag får nog prova och fundera lite till, jag har några månader på mig....
Svar på tråden Hur ska jag välja?