FruForsmark skrev 2013-02-19 16:37:36 följande:
Nej, men jag ville förtydliga att spets inte var vad jag syftade på med ordet piffigt. Kanoners att din man fokuserar på de rätta grejerna men mitt inlägg var mer en tanke riktade till de som har män som kan uppskatta den sortens ansträngning vilket jag upplever inte är helt ovanligt i sammanhanget. Och det var heller ingen uppmaning. Vad sägs om att vända blad?
Ja och jag ville förtydliga att inte alla behöver tänka på att "piffa till sig för sina män på bröllopsnatten".
Om man är hel och ren och känner sig bekväm så brukar det vara sexigt nog, och man kan som sagt byta om till något "piffigare" när man kommer hem / till hotellrummet om man har orken och om det inte kändes speciellt nog det man hade under klänningen.
Sen spelar det ingen roll vad man har för underkläder. Om man känner sig bekväm och fin i gamla välanvända bomullstrosor så är det ju det man ska ha.
Om man vill ha "hålla in fläsket-trosor" så ska man ju ha det.
Men man ska akta sig för saker som kan vara obekväma eller till och med göra illa en, bara för att man känner sig uppmanad att "piffa till sig för sin killes skull".
Visst finns det många killar som uppskattar när tjejerna har sexiga underkläder på sig.
Men ibland kan extra sexiga underkläder liksom "lova" att dom ska få något. Att man sen kanske bara vill sova och inte orkar kan tas som "men du lovade ju, varför skulle du annars klä dig sådär?"
(Och med extra sexiga, menar jag mer än man brukar ha när man vill vara lite fin sådär)
Jag gillar inte att man ska klä sig på något speciellt vis oavsett om det är underkläder eller vanliga kläder "för killarnas skull". Om man gör det för
sin egen skull, för att man känner sig lite sexigare eller det helt enkelt hjälper upp självförtroendet att ha en vadderad pusch-up-BH istället för en vanlig enkel bygel-BH är en helt annan sak.
Alla vill väl känna sig fräscha under brudklänningen. Men det borde man ju vilja göra alla dagar.
Det är alltså helt enkelt den delen jag opponerar mig mot.
Att man ska göra något "för killarnas skull".
Visst (jag håller med, och det har jag redan sagt) att det finns fina underkläder som är bekväma också.
Men om jag (eller någon annan) känner mig mer bekväm med vanliga sloggy underbyxor (kanske av mormorsmodell med ben så man är säker på att dom inte åker upp i röven) eller "hålla in fläsket-trosor" så betyder inte det att man inte bryr sig om sin kille.
Det betyder bara att man vill koncentrera sig på att kunna njuta av dagen och lägga fokus på sin nyblivne make och inte på att något skär in därbak eller att man känner sig obekväm för att man har en valk eller putmage
Jag tror inte att du menar så speciellt annorlunda heller.
Men jag tyckte inte att det "lät" så och därför ville jag reda ut begreppen
Om du vill kommentera så är det upp till dig men jag känner mig rätt färdig nu i alla fall