Inlägg från: FrökenMäkelä |Visa alla inlägg
  • FrökenMäkelä

lönlöst att göra nytt test?

Även om testen påstår sig kunna visa resultat innan BIM så är de inte pålitliga. Är bara onödiga pengar att lägga ut att testa så tidigt. Vet att det är svårt då jag själv varit i sitsen att skaffa barn, har två idag.

Testa tidigast BIM gärna 5dgr senare om man kan hålla sig. Visar tester neg. så ska man vänta ytterligare 3dgar för HCG-halten höjs var tredje dag.

Hur tidigt in i en graviditet man kan testa sig beror på om man är höghormonare eller låghormonare och det vet man aldrig i förväg.

Så vänta till BIM innan du gör ett nytt test, gärna några dagar efter om du kan få tankarna på annat.

Lycka till!

• FrökenMäkelä
    MIN skrev 2013-02-19 14:51:21 följande:
    varför ringer du inte till mödravården och frågar om dom kan göra ett ultraljud istället?
    det var min syster tvungen att göra då hon hade gjort 4 test som vissade negativt och ingen mens kom så då fick hon göra ett ultrajud och då fick hon se att hon var gravid Glad och nu kan man bli moster vilken dag som helst nu Glad
    ring och prata med mödravården!

Det är inte bara att ringa mödravården och be om ett UL. Det gör de inte bara hur som helst. Defenitivt inte före BIM.

Svar på tråden lönlöst att göra nytt test?