Får man vara ledsen över att bebisen i magen inte är en flicka?
Jag vet precis hur det känns, jag fick en pojke 06. Sen när vi kollade på ul med andra barnet sa de att det var en pojke, jag blev ledsen först men i bilen påväg hem kändes det bättre.
Nu är har jag fått ett tredje barn fast med en ny kille, jag var så säker på att det var en tjej ända tills två dagar före ul då började jag känna att det var nog en pojke iaf. Och när vi ligger och tittar på vår underbara bebis på skärmen så ser jag att det är en pojke, som ssk sedan bekräftar. Gud va jag kämpade för att hålla tillbaka tårarna. Kom ut till bilen och började stört grina.
Det tog två dagar innan jag ens ville prata med någon annan.
Det är en svår situation för man skäms så mycket för att man blir ledsen, klart man är glad för att man vet att bebisen är frisk, att man kan få barn överhuvud taget när man vet hur många som kämpar för att få barn. Men jag tycker ändå att det är skönare att veta innan så får man lite tid på sig att vänja sig och hinna bli glad igen. För mig tog det ett tag, men självklart när han kom ut sedan så skulle jag inte byta ut honom mot 1000 tjejer:)
Men vill ändå säga åt dig ts att det är helt OK att vara ledsen. Tror speciellt som tjej att man vill ha någon att dela "tjejgrejer" med precis som killar nog gärna vill ha en son. Så var ledsen du, det går över. Å låt ingen få dig att skämmas över dina tårar, det gör man själv så det räcker.