Inlägg från: Maskens |Visa alla inlägg
  • Maskens

Får man vara ledsen över att bebisen i magen inte är en flicka?

Jag förstår dig precis.. nu har jag dock fått en av varje, men redan då jag väntde min första hoppades jag innerst inne på en liten tjej, kanske beror på att man själv är det eller att det trots allt är lite mer gulligt på något sätt. Hur som helst var jag (för att inte bli besviken) så inställd på att den första var en kille så när han väl kom ut vart jag såklart lycklig. Då jag väntade min nästa ville jag, för att förbereda mig mentalt, gå och titta vad det var för kön- så med facit i hand tror jag att det var mycket bra att du gjorde det... men min dåvarande man ville inte veta i förväg så jag tog aldrig reda på det. Vi hade dessutom bestämt att hur som inte skaffa fler barn efter tvåan. Var dock helt inställd på att det var en pojk den här gången också, magen såg likadan ut och inget kändes annorlunda. Det var ingen som tippade på en tjej. Men då vi några veckor före bf var inne och skulle göra ett vändningsförsök så tror jag eller har förstått i efterhand att dem såklart såg vad det var för kön. De frågade om jag/vi ville veta och att jag kunde få reda på det men hade ju inte kunnat hålla tyst om inför min man om det så jag avstod. Barnmorskan frågade vad det var för kön på min förstfödda och då sa jag att det är en pojk, och hon frågade vidare vad jag tror att det blir den här gången, och jag sa detsamma... då sa hon att hon har allt sett att det har kommit ut tjejer ur pojkmagar, och sen blinkade hon;) Alla blev förvånade när hon väl tittade ut och jag började storlipa av lättnad, känns töntigt men det bara kändes som det var det viktigaste. Nu när barnen är 4 resp 7 år ser jag många nackdelar med att ha olika kön, och inser att det viktigaste hade varit att man höll ihop äktenskapet. Dessutom kanske det trots allt blir fler barn i framtiden då jag nu i sommar ska gifta om mig... den här gången kommer jag i så fall bara hoppas att barnet är friskt men skulle det inte vara det så klarar man det med, mammor klarar allt, och det finns dem som tex min sambo som kan tänka sig att nöjas med att enbart ha/få bonusbarn- jag beundrar honom så för att han kan tänka sig att "offra" sig så, men har ser det inte så:)

Svar på tråden Får man vara ledsen över att bebisen i magen inte är en flicka?