• Alyllyra

Transport av gästerna? Hjälp! Dyr historia

Jag tycker absolut att ni kan strunta i transport för gästerna. Folk kan definitivt lösa det själva, framför allt i Sthlms-området.
    Annars kanske du kan dra ner ambitionen lite? En kompis till mig hade hyrt vanliga SL-bussar mellan kyrka och fest, och det var inget som drog ner stämningen direkt!
    Annars är typ den coolaste busschaffisen Bengt på Bengts busstjänst! Superschysst kille som ordnar allt, och är väldigt trevlig dessutom :)
    Var ett tag sen jag hyrde av honom nu, så jag vet inte vad det kostar, men 2009 åkte vi en full buss fram och tillbaka till Linköping för 10.000 kr och året efter var det skjuts till Norrtälje och tillbaks för 5.500 kr, så du borde definitivt kunna komma ner i pris där om det är i närheten av stan och under timmen.

Jag tror att kostnaden som uppstår bara för en timme är för att de måste köra fram transporten specifikt för er. Men om ni kan hitta några som kör er "emellan" så att säga så borde det bli billigare. T.ex en buss som har kört upp mässdeltagare till stockholm och ska köra dem hem igen på kvällen. Under den tiden "står" bussen egentligen bara, så att få in en körning under tiden är ett extra klirr i kassan för chauffören och kan därmed bli billigare.

Svar på tråden Transport av gästerna? Hjälp! Dyr historia