Transport av gästerna? Hjälp! Dyr historia
Jag håller med om att man inte alls måste ordna transport för gästerna. Vi valde att göra det ändå, trots att vi bara hade knappt 2km mellan kyrkan och lokalen. Först kollade jag upp bussbolag och bad om några offerter, men det som blev billigast var faktiskt att boka taxi åt allihop! Vi bokade för 50 gäster (räknade med att några tog egen bil) och jag tror det gick på ca 1500:- Hade vi varit ute i god tid och skaffat ett konto hade det gått väldigt smidigt att få faktura efteråt, men eftersom vi inte tänkte på det förrän det var försent blev det så att en person stod vid festlokalen och betalade alla taxibilar allteftersom de anlände, och så skickade vi pengar till den personen sen.
Nu blir det kanske lite dyrare för er eftersom vår tripp bara var ett par km (bilarna fick åka en omväg så det blev lite längre än vad gångavståndet var), men det är värt att kontakta taxibolagen och be om en grov uppskattning. Vi fick i alla fall en preliminär höftning (inte bindande på något sätt förstås) från Taxi Stockholm.
Eller sänk ambitionsnivån, som sagt, och ta en vanlig turistbuss. Och kanske kolla lite först hur många gäster det är som verkligen är intresserade av att få transporten ordnad, det kanske är ett flertal som föredrar att åka i sin egen bil?