• FruForsmark

Transport av gästerna? Hjälp! Dyr historia

Håller med, skippa transporten för gästerna. Speciellt i Stockholm det det kan proppa igen på vissa leder i tid och otid. Vi hade buss (ej sthlm bröllop) men fick det till kompispris.

• FruForsmark
    jenniferochaugust skrev 2013-06-28 10:39:54 följande:
    Kanske ska uppdatera hur det gick för mig nu när jag ser att tråden blivit aktuell igen :)
    Vi valde att göra följande:
    * Hyra en buss som tar gästerna från Sofia kyrka till Skärholmens gård vilket kommer att kosta oss 2300 kronor. På bussen får man även äta och dricka enligt Swebus som vi hyr av. Så vi tänkte servera ett glas bubbel på bussen och kicka igång partystämningen.
    * För brudpar, brudfölje + fotograf (totalt 9 personer) har vi via fotografen bokat båt från Södermalm vill Skärholmens gård. På båten kommer vi att dricka champagne och äta jordgubbar. Det kommer att kosta oss 3000 kronor.

Totalt blev det alltså 5300 kronor för transport av brudpar och 53 gäster. Det slutade bra, jag är jättenöjd med den lösningen och det blev för en bra summa :)
    Gästerna kommer dock att få ta sig hem själva från festen, alla kommer ju vilja åka olika tider så det är omöjligt att fixa en bra transport på hemvägen. De får helt enkelt punga ut för taxiresa till Skärholmens centrul (5 minuter bilväg) eller samåka :)
    Kul att det ordnade sig. Låter som en kanonlösning tycker jag :)
Svar på tråden Transport av gästerna? Hjälp! Dyr historia