• PiaB

Bjuda in syskonets x och brorsbarnens mor?

Jag skulle säga som det är, nej du kommer inte att bli bjuden eftersom vi firar med släkt och nära vänner. Broderns ex kan ju inte anses som nära om inte du och hon skulle råkat vara goda vänner. Du har ju inga band till henne och barnen blir väl bjudna med sin pappa. Tror ärligt talat att hon bara frösöker få till ett tillfälle att träffa din bror. Jag tror inte det skulle vara trevligt för din brr och hans nya heller om hon var där.

Så försök säga som det är, och försök att inte linda in det för mycket att det beror på det ena och det andra. Hon är helt enkelt inte bjuden. Folk frågar mig också om de får komma och jag säger nej, vi ska fira med släkt och nära vänner.

• PiaB

Hon verkar inte må riktigt bra som beter sig på det viset. Tycker inte du ska ha dåligt samvete eller känna att du sårar henne. Som du säger, hon spelar på dina känslor. Verkar lite drama queen över henne. Hon borde förstå att hon inte tillhör släkten längre. Hennes vuxna barn kan bli bjudna på en massa saker som inte hon har att göra med. Herregud, det är som om min brors ex skulle kräva att få komma för att hennes barn ska komma. Verkar ju inte klokt.

Svar på tråden Bjuda in syskonets x och brorsbarnens mor?