Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Hjälp.. Freakar

Känns det inte rätt, så gör om det. Ställ in, avboka och börja om. Om den möjligheten finns. Jag önskar att vi hade gjorde det, såhär i efterhand. Jag/vi ville egentligen ha ett helt annat bröllop, men vi tappade bort det på vägen och nu är det gjort och även om dagen var bra och vi har fina minnen, så känns det fortfarande långt ifrån rätt och nu är det för sent.. Nu får vi leva med den bröllopsdagen resten av våra liv.

Ja, jag är jätteglad att jag och maken är gifta, det är helt underbart.. men..

Boka om allt, lägg ett datum länre in i framtiden och börja om. Skicka ut save the date som ni vill, boka en annan lokal, se om du hittar en annan klänning.

Jag vet att jag borde lugna dig och säga att "Alla känner så, det är en fas. Det kommer gå över, du är bara stressad och nervös. När bröllopsdagen är över, så kommer det kännas bra ändå.", men det kan jag inte. Tyvärr. Risken finns att du/ni kommer ångra er efteråt och då är det kört.

Så, om ni inte absolut måste ha det datumet som ni redan bestämt, så boka om. Gör om allt. Börja om planeringen. Ja, förutsatt att ni inte förlorar en massa pengar eller har råd att förlora en del pengar. Och att ni har råd med tex en till klänning och större lokal. Man ska trots allt inte ruinera sig pga ett bröllop.

• daniiel
    kärlekensbrudpar skrev 2013-02-21 08:27:30 följande:
    Daniiel vad var du missnöjd med?
    Det är svårt att stapla upp exakt vad, det är mer en helhet. Vi lyssnade lite för mkt på våra föräldrar och vänner och la åt sidan vad vi egentligen ville. Vi hade pratat om så många olika typer av bröllop, olika årstider, olika storlekar på bröllopet och olika lösningar. Det blev i slutändan att vi valde det enklaste möjliga för alla inblandade i stort sett, mkt eftersom tiden rann ut. Vi skulle såklart ha skjutit på datumet, men av någon anledning kändes det viktigt att gifta sig och snart. Och det är vi ju nöjda med, att vi är gifta :)

Sedan är det brudklänningen.. haha, så löjligt egentligen, för det är ju bara en klänning.. men.. någonstans kan jag ändå inte skaka av mig det att chansen att få ha min absoluta drömklänning inte längre finns.
Svar på tråden Hjälp.. Freakar