• xMariax

Vigselringen?

Vi har satt 5000:- som budget för vigselringen men nu har jag hittat min drömring.. Jag tycker inte att den är dyr om man tänker på material, detaljarbete och det faktum att jag ska ha den på mig i 60-70 år.. Den kostar ca 6500:- www.hedbergsguld.se/schalins-vigselring-turin-p-1032.html
    Jag tänker på att folk disskuterar att det är så mycket pengar för en ring, men så tänker jag på alla små 13 åringar som springer runt med Iphones i samma prisklass som går sönder efter nåt år.. Det tycker inte folk är konstigt?

Är det värt att gå över budgeten lite så jag får min drömring? Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Vigselringen?
  • filibustern

jag skulle säga att den där prisklassen nog är ganska standard idag för en ring. om inte mer. om jag var du skulle jag gå över budget för att få min drömring. den var jättefin för övrigt!

• MariaochDaniel

Jag tycker det är värt det! Det är en ring du ska bära hela livet, förhoppningsvis. =)

Har man råd, (det är ju inte värt att tex ta lån för att få sin drömring) ska man absolut köpa den ring man vill ha. Jag fick en dyrare än vad som var tänkt, men jag gillade denna mest och vi hade råd så.... =)

• xMariax

Jo jag tänkte mest på släktingar som gifte sig för 20+ år sen och tror att ringar kostar runt 2000:- för 2

Jag har dessutom kollat budgeten lite och kunnat dra in på annat så att vi fortfarande är inom budget. Så jag kommer köpa den sen när det börjar närma sig!

• FrökenMäkelä

Om det är din drömring så är ju inte 1500kr så mycket att gå över budgeten med. Du kanske inte behöver dra in på andra poster utan spara lite extra eller sälja av något ni har hemma som inte används.

• xMariax
    Angelica och Engin skrev 2013-02-21 14:53:47 följande:

Kör på =)

hittade den lite billigare

www.vigselbutiken.se/europa-exklusiv-turin-al...

Tack så mycket!
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-21 15:09:34 följande:
    Om det är din drömring så är ju inte 1500kr så mycket att gå över budgeten med. Du kanske inte behöver dra in på andra poster utan spara lite extra eller sälja av något ni har hemma som inte används.
    Ja eller så ser jag till att få fler arbeten..
  • dellelgarin

Har du råd så köp den du vill ha. Min ring kostade dubbelt.. så den är inte speciellt dyr :)

• Elyea
    Elyea skrev 2013-02-21 16:49:39 följande:
    valstaguldsmed.se/se/search.php

Ännu billigare om det nu kan hjälpa!
    Ska beställa våra ringar därifrån, har varit i butiken och tycker iaf det känns bra :) 
    oj ledsen, kollade fel ring =/
  • CoG

Varför ska andra lägga sig i vad din ring kostade?

Om du kollar runt här så lägger många mer än 10.000 på sina ringar.
    Ska det vara äkta stenar och lite större drar det snabbt iväg.

Jag tycker inte att din drömring är dyr, långt ifrån.
    Om den passar i er budget så är det väl jättebra, då funkar det ju!

Svar på tråden Vigselringen?