Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Vill ha låtar vid vigseln men känner ingen som kan sjunga! Kan man spela upp på cd-spelare?

Jag skulle säga att det beror på.

Om ni gifter er i kyrkan så kan prästen ha åsikter om att inte ha livemusik.
    Bara ni kan hitta noter så kan kanske kantorn spela instrumentalt i alla fall...
    I vissa kyrkor finns det inte ens utrustning för att spela upp musik digitalt (via cd eller dator).

Hör med musikskolorna annars om det inte finns någon duktig solist som kan tänkas sjunga.
    Annars har ibland prästerna lite koll på vilka som brukar sjunga på bröllop också och kan rekommendera någon. 

• Chicita
    Minneasmatte skrev 2013-02-21 20:49:59 följande:
    Hur mycket kostar det att "hyra" en solist? Vart kan jag hitta solister som kan ställa upp? Ska man skriva nån annons?
    Som jag skrev, kolla med musikskolan (brukar finnas en i de flesta kommuner). 
    Kolla även med pastorsexpeditionen eller prästen. Dom har ofta koll på vilka solister som brukar sjunga.

Du kanske kan ta kontakt med körerna i stan också och höra om någon solist finns där.

Pris, tja det varierar väldigt mycket.
    Men kanske 1000-1500? 
Svar på tråden Vill ha låtar vid vigseln men känner ingen som kan sjunga! Kan man spela upp på cd-spelare?