Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Utomhusvigsel - vad tänka på?

Partytält - paviljong utan sidor för er skulle jag satsa på oavsett om det regnar eller inte. ClaesOhlsson har en jättefin som går att piffa till bra också 
    www.clasohlson.com/se/Tr%C3%A4dg%C3%A5rdspaviljong-pergola/Pr314513000

När det gäller gästerna så skulle jag inte rekommendera paraplyer, för då ser bara dom som står längst fram.
    Investera i en hel hög med såna där engångsregnkappor (jula har ibland för 5:- styck annars kanske ni kan få pruta om ni ska köpa många) sätt ett fint band runt och lägg i korgar. Nästan lite som en "favour" Flört
    Man kan väl alltid stoppa i en godis så blir det en sån Oskyldig

Om det regnar så är det också bra att kunna ge gästerna något att sitta på (om ni har bänkar eller stolar).

Mikrofon och högtalare behövs bara om det är många gäster eller om miljön kan vara lite störande (låt säga mycket båtar på sjön osv)
    Fiol mm brukar höras bra. Men dom som spelar brukar själva veta om dom behöver något mer. Så ni kan ju fråga om dom har eget och tar med eller om dom ens tror att dom behöver förstärkare och högtalare liksom...

• Chicita
    afturelding skrev 2013-02-22 12:34:21 följande:
    Tänk på att vissa gäster inte orkar stå så länge om det är varmt eller om de är lite äldre. Så bänkar eller stolar kan vara bra även om det inte regnar. Nu ska ni ju gifta er i början av juni, men man vet aldrig hur varmt det kan bli, det är ju ändå i början av sommaren.
    hehe jag tror du tolkade mitt inlägg lite fel där Tungan ute
    Jag menade inte att dom bara skulle ha bänkar om det regnade.
    Utan att om dom hade bänkar, stolar eller annat - och det regnar - så kan det vara bra att ha något som man kan lägga på den blöta sittplatsen innan man sätter sig där Flört 
Svar på tråden Utomhusvigsel - vad tänka på?