• Augusti13

Tips på frågor man ska kunna om sin blivande man!

Hej!

I mitt kompisgäng har vi ett stående inslag i allas möhippor som är väldigt uppskattad av alla:
    Då har den blivande maken filmats medan han svarar på frågor. På möhippan visas sedan filmen, och efter varje fråga pausas filmen så att bruden ska gissa vad hennes blivande har svarat innan det spelas upp. Jättekul! Vi är inte så pryda av oss, så det är ofta frågor som ”Vilken är din favoritställning i sängen?” ”Vilket datum hade ni sex första gången?”, men också frågor som ”Hur ser din drömkväll ut?” och ”vad gör ni om 10 år?”.

Om bruden svarar fel får hon dricka, svarar hon rätt får alla andra dricka. Kan självklart varieras på många sätt. Om det blir svårt att filma går det väl lika bra att skriva ner hans svar och läsa högt, men det är så klart extra kul med film. Förra hippan försvann ett klädesplagg från mannen för varje fråga, tillslut stod han alldeles näck med en gitarr framför paketet och svarade på sista frågan ;)

Lycka till med planerandet!

• Augusti13
    TheD skrev 2013-02-22 11:22:03 följande:
    ja alla är olika. Det där jag skulle jag inte ha gått med på ;)
    Hihi nej, det är nog inte för alla :p Men vi har väldigt roligt med det! Frågorna kan ju göras "barnvänliga" för den som vill det :)
Svar på tråden Tips på frågor man ska kunna om sin blivande man!