Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Gift er för er själv / gifta sig i smyg - BERÄTTA!!!

Vi gifter oss i april. Vi har visserligen inte varit hemliga med att vi ska gifta oss men sagt att vi inte vill hanågra gäser och efterföljande stor bröllopsfest. Däremot så ville vi inte behöva förklara oss till besvikna föräldrar och därför sagt attvi kommer gifta oss, men inte när.

Vi gifter oss i kyrkan med våra barn, två vittnen och fotografen närvarande. Vi bokade även en solist som kommer sjunga vår sång. Jag har en vadlång tyllklänning och han har kostym. Jag har även smink och hår inbokat så jag blir bröllopsfin. Efter vigseln har vi, vittnena och barnen bröllopskaffe i ett litet bibliotek som hör till kyrkan. Det är ett litet rum som är jättefint. På kvällen går vi ut och äter på restaurang och så har vi bokat en bröllopssvit och fixat barnakt över natten.
    dagen efter kommer vi bara mysa och njutaav att vara nygifta, kanske gå iväg till något mysigt ställe och ta en fika/ lunch med bsrnen men mest bara vars, tillsammans. Bröllopsresan blir mot sommaren när det passar scheman och jobb och så. Längtar :)

Svar på tråden Gift er för er själv / gifta sig i smyg - BERÄTTA!!!