• palma2013

Gift er för er själv / gifta sig i smyg - BERÄTTA!!!

Hej! Vi har också en hemlig vigsel i maj 2013. Reser iväg och kombinerar en härlig solvecka med att viga oss. Reser helt själva och det ska bli så mysigt. Planerar sedan en längre resa till hösten. Hade från början tänkt väldigt enkelt men med tiden har det blivit både fotograf, hår/smink, och en brudbukett. När vi bestämde oss för professionell fotograf bestämde jag mig för att boka hår/smink också för att bli mer "fotogenic". Vill ha hela dagen som ett vackert minne mellan oss två. Letar nu en romantisk restaurang för en underbar långsittarmiddag.

ev2013 Det kandke är meningen att ni ska hitta något ännu mysigare ställe. Är övertygad att det blir fantastiskt.

LarsdotterM. Ni har långt kvar men det är underbart att ha detta att planera för och se fram emot.

Vilka underbara resor ni har att se fram emot förrresten!!!

• palma2013

Hej skyfall. När viger ni er?

Vi hade också tänkt oss en vigsel med minsta möjliga arrangemang från början. Vi har båda varit gifta tidigare och bestämde oss för en vigsel som var "ny" för oss båda. D.v.s. resa utomlands och gifta oss. Efter hand har jag insett att jag vill göra denna dag minnesvärd och det har blivit lite mer "glamour" runt omkring dessto närmare vi kommit.

Tror även att blivande maken tycker att det känns förväntansfullt att få uppleva "vår speciella dag". Jag ska också ha en "vanlig" klänning d.v.s. ingen brudklänning men har valt en lång mycket vacker helsidenklänning i en av mina favoritfärger. Kostar på mig hår och smink samt fotograf för att jag tror att jag ångrar mig i efterhand om jag inte har riktigt bra bilder från den dagen. Liten stram brudbukett och höga färgmatchade skor. Funderar nu mest kring valet av smycken. .

Vi ska sedan äta med en lyxig restaurang med en otroligt romantisk utsikt. Vi kombinerar ju resa och vigsel så det känns spännande att se hur det blir då planeringen sker på avstånd från Sverige.

Jag tycker det är mysigt med denna lilla hemlighet för alla andra.

Hur går det för er andra med era hemliga vigslar/bröllop?

• palma2013

Hej Lasvegasbrud. Låter som en helt galen och fullkomligt underbar tillställning att gifta sig där. Tala om ett minne för livet..... Du kommer att vara nöjd med dig själv om du klarar att hålla det hemligt nu när ni bestämt er för det. .

Har ni en borglig vígsel på hemmaplan först eller hur fungerar det? Ska du vara traditionellt brudklädd? Måste vara svårt att välja kläder till en sådan tillställning. Ska baranen med?

Ps. drick med andakt....för det priset.

Svar på tråden Gift er för er själv / gifta sig i smyg - BERÄTTA!!!