Inlägg från: Lemon |Visa alla inlägg
  • Lemon

Tips på bröllopsresa! Ös på med förslag :-)

Lakinna skrev 2013-02-24 16:42:46 följande:
    Jag och min sambo ska gifta oss i sommar och tänkte åka på bröllopsresa till jul, men vi vet inte vart och tar tacksamt emot tips från er som varit iväg, haft vänner och bekanta som varit iväg eller ni som kanske bokat för att åka längre fram.

Lite av våra förutsättningar:
    - Vi tänkte vara borta i 3-4 veckor (över jul och nyår)
    - Vi planerar att spara ihop så att vi kan lägga kring 50-60tusen
    - Planerar att skaffa barn sedan och ser detta lite som en chans att ha en riktig "get-away" innan
    - Vi gillar båda sol och bad men vill gärna blanda det med annat roligt/spännande/kanske lite ovanligt (inte ligga på stranden i 3 veckor i sträck, hur fin den än må vara)

Dröm på och kom med förslag, ingenting är fel. Kanske kan vi inspirera varandra! 
    Kanske Indonesien? Bali och m.m erbjuder mycket mer än sol och bad såsom surfing, dykning, åka och titta på kommodovaraner(stavas?) i det fria osvosv.
  • Lemon
    purpleflower skrev 2013-03-08 09:44:01 följande:
    Kan rekommendera en karibienkryssning och tillbringa t ex halva tiden i Florida om ni väljer att åka från Miami. Jag gillar kryssning eftersom det är en bra kombination av bekvämt boende, bra mat, fint väder och underbara stränder, nya spännande destinationer varje dag och ett bra utbud av äventyr :) Det kan ju dock bli svårt att få pengarna att räcka till för 4 veckor, men tror säkert att det kan gå med lite planering.

Eller en rundresa i Asien? Är själv sugen på Filippinerna, det verkar vara ett underbart ställe och dessutom väldigt billigt! Vi har åkt runt lite i Thailand, vilket var fantastiskt, men nu skulle jag nog välja ett ställe som inte är lika exploaterat ännu. Finns ju massor av alternativ i Asien och dessutom är det ju mycket billigare jämfört med Karibien.

Men Hawaii låter också helt fantastiskt så nu har ni verkligen nåt att fundera på, spännande! :) 
    Jag har varit i Filippinerna för några månader sedan och kan intyga att det är fint,väldigt fint. Och billigt. MEN. Om man inte vill åka till typiska turistställen som Boracay och sådär så ska man vara beredd på att Filippinerna ligger långt efter Thailand med många saker. Det besöks av ca 3-4 miljoner turister varje år till skillnad  från Thailands 19-20 och det består ju utav öar så det är ganska mycket resande över dåliga vägar, små plan och inte alltid så roliga båtar. Men är man nyfiken av sig och vill turista runt så go for it! :D Vill du veta mer om Filippinerna kan du pma mig.
Svar på tråden Tips på bröllopsresa! Ös på med förslag :-)