Anonym skrev 2013-03-04 19:29:25 följande:
Tror ni man kommer i denna klänning om man är gravid i v. 20 på bröllopet? Googla Lou lou lb26 Evigt tacksam om ngn tog sig tid till att tipsa
Som skrivet ovan, så är det väldigt individuellt hur stor magen är i v.20. På vissa syns det mkt och på andra mindre. På mig syntes det väl redan i v.20 och jag var gravid med mitt första (enda) barn. Bilden här nedan är min mage någon vecka efter v.20, ca v.22-23 mest troligt, men magen var nästan exakt lika stor redan i v.19. Jag hade alltså inte kunnat ha den där klänningen i v.20. Men återigen, det är väldigt olika.

Allis skrev 2013-03-08 19:22:42 följande:
När det handlar om att beställa klänning väääääldigt långt i förväg hade jag nog tagit det säkra kortet och satsat på en där magen garanterat får plats. Fråga signaturen daniiel om råd, hon ger mycket bra tips om klänningar.
Jag håller verkligen med Allis här om att ifall du, Anonym, tänker beställa en klänning långt i förväg, så kanske du skulle satsa på en mer "magvänlig" modell. Empireklänningar är ju det vanligaste och den tacksammaste modellen för gravidmagar. Klänningen du vill ha, om du inte tänker köpa ett original, skulle eventuellt gå att göra med smalare band i midjan och på så sätt få kjolen att börja högre upp under bysten och lämna bättre med utrymme för en mage :)