Är vi för snåla?
Hej. Vi har gjort oss en budget bröllop.
Det blir vigsel i en liten kyrka med ca 60 gäster (bjudit utan barn)
Därefter blir det mingel med välkomstdrink för gästerna och lite tipspromenad som handlar om oss under tiden jag och min blivande man + tärna och bestman tar en sväng om i limousin runt stan för lite avkoppling och för att dämpa nervositeten efter kyrkan (varken jag eller mannen gillar att stå i centrum).
Ca 30-40 min senare kommer vi tillbaka och det blir troligen grekisk buffé som vi beställt via catering och som serveras i församlingshemmet som ligger intill kyrkan. Det kommer att serveras vanlig dricka och vanlig folköl (dvs alkoholfritt) på grund av att det är inom kyrkans plats. Efter buffén blir det bröllopstårta och därefter lite prat och umgänge med varandra.
Vi har tänkt ha det barnfritt då det blir för många annars (ca 60 st utan att barnen hänger med) fast vi väljer att ha med våra 2 egna barn + våra syskon.
Sen blir det inte så mycket till festligheter sen utan vi har tänkt att det räcker sen. Vi kommer att ha en toastmaster som hjälper till med tal under middagen och tar hand om gästerna i början vid kyrkan och även när vi drar iväg en stund med limousinen.
Tycker ni att detta verkar vara för snålt?
Inte så stort men vi har inte ekonomin till det då jag är föräldraledig så vi tänkte ha det enkelt.
Och om någon vill ge oss en gåva/present (vilket inte är ett krav) så hade vi tänkt ge tips på att vi önskar oss en slant till bröllopsresan eller stratkapital till kontantinsats till hus i framtiden, då vi bor just nu i en liten 3:a och inte har plats med så mycket fler prylar.