• lillapia

Ska någon av er gör hårförlängning?

Jag har bokat en tid hos hårförlängning salong och ska gör hårförlängning för jag vill gärna ha mer hår, eftersom jag har inte precis tjock hår och är halvlångt men vill ha ännu mer långt.

Jag kommer inte ha uppsatt hår utan som här på bilder kommer jag ha och även ska ha hårsmycken som på bilden har jag beställt.

Jag vet man kan få löshår hos frisör men jag känner mig vill göra hårförlängning ändå för det är kul och kan ha ca i tre månader..

Är bara nyfiken om någon ska också gör hårförlängning?

• Svar på tråden Ska någon av er gör hårförlängning?
  • Zandraaa

Jag ska göra de. Men vet inte om jag ska använda clips, microringar eller kertain :P :/

• Nicch

Jag ska göra hårförlängning cirka 1 mån innan bröllopet :) vill ha riktigt svall :)

• confuzed86

Jag tänkte köpa clips att sätta i då jag inte klarar av att ha hårförl annars. Får panik!! Hehe. Har den turen att en av mina bästa vänner är en grym frisör och får uppsättningen av henne i bröllopspresent! Håret köper jag dock sj på ebay eller tradera tänkte jag

• FrökenMäkelä

Jag kommer behöva sätta i löshår för den bruduppsättning jag vill få gjort. Men jag tror det kommer bli med clips, ska höra med frisören jag kommer välja för uppdraget vad denne har för åsikt. Är ju ändå hen som ska kunna jobba med håret och göra uppsättningen och inte säkert alla kan jobba med alla sorters hårförlängning.

• Pandy

Confuzed86: Jag,tänkte också köpa clips. Har aldrig provat innan och har ingen aning m hur man får tag i det. Hur vet man att håret man köper är fint och dessutom i rätt färg?

• Pagnie

jag kommer sätta i hårfölängning. jag har hittat en frisör som gör allt. har två konsultationer först och på första väljer vi ut färg och så på håret och andra gången sätter vi i det och sen gör hon håret och sminket på bröllopsdagen. På båda konsultationerna gör hon provuppsättning och provsminkning också.
    hon sätter i ca 100-120 slingor med keratinfästen.

• Brud 130713

Jag kommer också ha hårförlängning =) har haft det förut och experimenterat med olika märken så jag jag har ett bra hum om vad jag vill ha och vart jag beställa det ifrån Glad har en kompis som hjälper mig med det, ska även ha fransförlängning och gele naglar hihii en äkta skönhet med andra ord Flört

• Sara2013

Jag kommer eventuellt göra hårförlängning är lite osäker då jag aldrig har haft det tidigare. Har alltid drömt om att ha långt tjockt hår. Det som gör mig osäker är två saker : 1. Ska åka på bröllopsresa direkt efter bröllopet där det blir mycket bad och sol :) 2. Jag har tänkt mig att ha håret helt uppsatt i en knut eller liknande på bröllopsdagen . Vad tror ni som har haft hårförlängning ska jag göra det vid ett annat tillfälle och istället sätta in clips?

• Brud 130713

sara 2013 det är så svårt att svara på =), eftersom jag personligen tycker om attt ha hårförlängning, mitt eget hår är så tunnt! Så skulle jag oavsett frisyr välja hårförlängning hihii! Att sola och bada med keratin slingor är inga problem! Ett bar tipps är att ha i inpackning i håret och ha det i en knut under strand vistelsen och sen skölja av och tvätta håret i duschen! Annars kn man fläta håret också så att det inte trasslar ihops sig, men med inpackning så blir det inte lika slitet av saltvattnet/poolvattnet Solig

Svar på tråden Ska någon av er gör hårförlängning?