• lillapia

Ska någon av er gör hårförlängning?

Jag har bokat en tid hos hårförlängning salong och ska gör hårförlängning för jag vill gärna ha mer hår, eftersom jag har inte precis tjock hår och är halvlångt men vill ha ännu mer långt.

Jag kommer inte ha uppsatt hår utan som här på bilder kommer jag ha och även ska ha hårsmycken som på bilden har jag beställt.

Jag vet man kan få löshår hos frisör men jag känner mig vill göra hårförlängning ändå för det är kul och kan ha ca i tre månader..

Är bara nyfiken om någon ska också gör hårförlängning?

• Svar på tråden Ska någon av er gör hårförlängning?
  • Sara2013

Tack för tipset :) Jag har också tunt hår sådär typiskt skandinavisk . Jag ska till frisören nu på torsdag för att göra slingor ska höra närmare då. Men det vore trevligt att ha fint tjockt hår även till bröllopsresan. Hur lång tid innan ska du göra förlängningen brud130713?

• Brud 130713

jag vet inte...jag tog ut mitt hår senast i oktober och längtar ihjäl mig , och ska på kryssning i slutet av maj så jag funderar på att göra det redan då och sen fixa till det igen 1 vecka innan!  Man kan lyfta upp eller byta ut de som är slitna vid det laget så att det blir som nytt Glad
    Jepp typiskt skandivaniskt hår här med hihii!! Jag rekomenderar att du gör det 2 veckor innan om det är första gången, då hinner håret sätta sig ordentligt! Beroendepå den som gör håret så kan det sitta olika tight i början, vissa gör ju så att man knappt kan sova de 2 första nätterna!! Sen tar det ju lite tid att vänja sig vid tyngden och längden! Personligen tycker jag absolut inte att man ska sätta i de samma dag som bröllopet, eftersom fästerna tar ett tag att stelna ordentligt, och har du håret uppsatt och har nya slingor i kan de "bula " upp och det ser inte så fint ut, om du nu förstod vad jag menade hihii Skrattande

• Sara2013

Okej tack Brud 130713 . Jag längtar redan, så det lutar nog att jag kommer att göra hårförlängning. Har du bestämt hur du ska ha håret på bröllopsdagen?

• Brud 130713

jag vet inte riktigt hur jag vill ha det än, nu har jag blont hår men funderar på att färga under håret choklad brunt och låta det vara blont ovanpå, har snedlugg så den får också vara blond, men sen nån halv uppsättning, tex halv franskfläta och några blommor i =) skulle vara snyggt med fransk inbakad som är blandat med det choklad bruna och blonda Skrattande resten av håret ska ju vara lite lätt lockat/vågigt ..tror jag

• Brud 130713

jaa men lite som den sista blonda bilden i ts fast mer fokus på flätan i sidan av huvudet =)

• Teresa L

Jag kommer ha hårförlångning. Det brukar jag iofs ha, men tog ut mitt för ett par veckor sen och kommer låta håret vila fram tills dess.

Jag kommer ha en rätt enkel half up half down frisyr och vill kunna mycket lockar utan att det ser kort ut, och jag kommer köra med lim istället för clips. Då vet jag att det sitter säkert hela dan och är busenkelt att ta ur sen med remover. :)

Köper alltid mitt hår på rapunzelofsweden.se. Jag rekommenderar dem verkligen! Jättesnabb leverans och jättefin kvalité på håret.

• Brud 130713

oj vad olika det kan vara Teresea L .... jätte roligt att du har hittat något du är nöjd med ...men själv
    har jag antingen fått måndags exemplarer därifrån 3 gånger eller så är det tyvär bara skit! Keratinet förblir ju mjukt och de flesta lite geggiga, vilket det absolut inte ska vara Förvånad

De senaste gångerna när jag och en tjejkompis fixat hårförlängningen själva så har vi beställt från euro so cap och då ör det verkligen kvalitets hår!!

Enligt min erfarenhet så skulle jag absolut inte rekomendera rapunzel =(, mjooo clipsen i äkta hår har varit hyfsade därifrån...

• Teresa81

Hur känns hårbottnen när man har löshår? kan man liksom borsta igenom håret ordentligt eller känns det som små "kakor" i hårbottnen? .. sen hur lång tid tar det ca att få det gjort? Glad

• Brud 130713

teresa81 det där är lite svårt att svara på vi är ju alla olika =)
    men jag själv tycker inte det är jobbigt, det gäller ju att ha rätt borste då går det ju att borsta igenom håret ordentligt och det bör man göra varje dag så att det inte blir tovor eller "dreadlocks". Om fästena på keratinet är brett som t ex hos rapunzel så rekomenderar jag att man delar på fästet i mitten , då blir det inte så stora klumpar i huvudet! När man har tunnt skandinaviskt hår som jag måste man tänka på sånt, annars spelar det kanske mindre roll Glad

Håret jag beställer kommer med små kertatinfästen så de smälter bra in med resten av håret. Och hur lång tid det tar....ja det beror helt på hur van personen som gör förlängningen är att jobba med det, men för min kompis tar det ca 2h att sätta in 90 + - 10 slingor samt att klippa in det.
    Har också fått det gjort hos salong och det varierar väldigt från 1,5h-3h!

• Teresa L
    Brud 130713 skrev 2013-03-26 15:25:50 följande:
    oj vad olika det kan vara Teresea L .... jätte roligt att du har hittat något du är nöjd med ...men själv
    har jag antingen fått måndags exemplarer därifrån 3 gånger eller så är det tyvär bara skit! Keratinet förblir ju mjukt och de flesta lite geggiga, vilket det absolut inte ska vara Förvånad

De senaste gångerna när jag och en tjejkompis fixat hårförlängningen själva så har vi beställt från euro so cap och då ör det verkligen kvalitets hår!!

Enligt min erfarenhet så skulle jag absolut inte rekomendera rapunzel =(, mjooo clipsen i äkta hår har varit hyfsade därifrån...

Okej.. Där ser man. Slingorna jag hade sist från rapunzel var lika stenhårda efter 3 månader så jag va tvungen att klippa av ett par av dem då inte ens removern funkade. :P

Kanske värt att prova på anra ställen. Har du lust att länka dit du köper kanske? Alltid öppen för att pröva nytt. :)

• karamell

Jag ska nog sätta i lite löshår i form av clips.
    Rapunzel säljer bra löshår, det är bara att googla och besöka olika hårsalonger för er som undrar var ni köper de. 

• karamell

Köpte nyss clipsen från Rapunzel, dyrt som fan, 890kr men då kan jag använda dem även efter bröllopet om jag vill piffa till mig lite extra någon dag =)

• Amerigo

Jag kan rekommendera ExtensionStore.se, riktigt bra löshår har dom där och jag med vänninor är super nöjda! Kostar inte en halv förmögenhet heller men tyvärr så är leveranstiderna ganska långa. Tog 6 dagar innan jag fick hem mitt men helt klart värt att vänta på!

• Fiifii
    Amerigo skrev 2013-04-12 15:09:31 följande:
    Jag kan rekommendera ExtensionStore.se, riktigt bra löshår har dom där och jag med vänninor är super nöjda! Kostar inte en halv förmögenhet heller men tyvärr så är leveranstiderna ganska långa. Tog 6 dagar innan jag fick hem mitt men helt klart värt att vänta på!
    Riktigt bra priser! Men har en fråga; om man skulle beställa såna här slingor med t.ex keratin fästen, kan man göra det hemma själv då?? Eller med hjälp av en kompis såklart. Använder man sig bara av en plattång för att fästa dom?
    Har aldrig haft hårförlängning, men funderar på det till bröllopet, då jag inser nu 6 månader innan, att mitt hår inte kommer ha hunnit växa sig så långt som jag önskar ha det på dagen=)
  • Fiifii

Fast ens riktiga hår måste väl 'klippas in'? Hmm känns som man kanske borde gå till en salong iallafall.

• Amerigo

Man använder en speciell tång för att fästa dom, fusiontång tror jag det heter. Men plattång bör nog funka också men det kan nog bli lite kladdigt. Ett alternativ för att få ner prislappen lite är ju att du får hjälp av en kompis att sätta i håret sedan går till en frisör som klipper in det? :)

• Fiifii

Ah! Du ser, helt grön på det här haha. Googlade runt lite på sån tång, och Rapunzel hade ett startkit för 500, och då verkar man få allt man behöver till! Mm, tåls att tänka på, men just nu lutar det åt att strunta i det helt, eller köra med clips från Rapunzel. Vågar mig nog inte riktigt på att göra det själv - eller med hjälp av kompis då=) Men tack så jättemycket för svar! Liiite mer koll nu Flört

• Sparriskarro

Jag kommer ha löshår men har tänkt ha clips. Så kan man använda dem igen.
    Kommer köpa dem på Perukshoppen i stockholm där har jag fått ett presentkort ifrån...
    Har aldrig haft löshår förut och har hört att håret blir förstört efter att ha haft kretinsättning. Har ni haft problem med det?

Svar på tråden Ska någon av er gör hårförlängning?