Inlägg från: Brud 130713 |Visa alla inlägg
  • Brud 130713

Ska någon av er gör hårförlängning?

Jag kommer också ha hårförlängning =) har haft det förut och experimenterat med olika märken så jag jag har ett bra hum om vad jag vill ha och vart jag beställa det ifrån Glad har en kompis som hjälper mig med det, ska även ha fransförlängning och gele naglar hihii en äkta skönhet med andra ord Flört

• Brud 130713

sara 2013 det är så svårt att svara på =), eftersom jag personligen tycker om attt ha hårförlängning, mitt eget hår är så tunnt! Så skulle jag oavsett frisyr välja hårförlängning hihii! Att sola och bada med keratin slingor är inga problem! Ett bar tipps är att ha i inpackning i håret och ha det i en knut under strand vistelsen och sen skölja av och tvätta håret i duschen! Annars kn man fläta håret också så att det inte trasslar ihops sig, men med inpackning så blir det inte lika slitet av saltvattnet/poolvattnet Solig

• Brud 130713

jag vet inte...jag tog ut mitt hår senast i oktober och längtar ihjäl mig , och ska på kryssning i slutet av maj så jag funderar på att göra det redan då och sen fixa till det igen 1 vecka innan!  Man kan lyfta upp eller byta ut de som är slitna vid det laget så att det blir som nytt Glad
    Jepp typiskt skandivaniskt hår här med hihii!! Jag rekomenderar att du gör det 2 veckor innan om det är första gången, då hinner håret sätta sig ordentligt! Beroendepå den som gör håret så kan det sitta olika tight i början, vissa gör ju så att man knappt kan sova de 2 första nätterna!! Sen tar det ju lite tid att vänja sig vid tyngden och längden! Personligen tycker jag absolut inte att man ska sätta i de samma dag som bröllopet, eftersom fästerna tar ett tag att stelna ordentligt, och har du håret uppsatt och har nya slingor i kan de "bula " upp och det ser inte så fint ut, om du nu förstod vad jag menade hihii Skrattande

• Brud 130713

jag vet inte riktigt hur jag vill ha det än, nu har jag blont hår men funderar på att färga under håret choklad brunt och låta det vara blont ovanpå, har snedlugg så den får också vara blond, men sen nån halv uppsättning, tex halv franskfläta och några blommor i =) skulle vara snyggt med fransk inbakad som är blandat med det choklad bruna och blonda Skrattande resten av håret ska ju vara lite lätt lockat/vågigt ..tror jag

• Brud 130713

jaa men lite som den sista blonda bilden i ts fast mer fokus på flätan i sidan av huvudet =)

• Brud 130713

oj vad olika det kan vara Teresea L .... jätte roligt att du har hittat något du är nöjd med ...men själv
    har jag antingen fått måndags exemplarer därifrån 3 gånger eller så är det tyvär bara skit! Keratinet förblir ju mjukt och de flesta lite geggiga, vilket det absolut inte ska vara Förvånad

De senaste gångerna när jag och en tjejkompis fixat hårförlängningen själva så har vi beställt från euro so cap och då ör det verkligen kvalitets hår!!

Enligt min erfarenhet så skulle jag absolut inte rekomendera rapunzel =(, mjooo clipsen i äkta hår har varit hyfsade därifrån...

• Brud 130713

teresa81 det där är lite svårt att svara på vi är ju alla olika =)
    men jag själv tycker inte det är jobbigt, det gäller ju att ha rätt borste då går det ju att borsta igenom håret ordentligt och det bör man göra varje dag så att det inte blir tovor eller "dreadlocks". Om fästena på keratinet är brett som t ex hos rapunzel så rekomenderar jag att man delar på fästet i mitten , då blir det inte så stora klumpar i huvudet! När man har tunnt skandinaviskt hår som jag måste man tänka på sånt, annars spelar det kanske mindre roll Glad

Håret jag beställer kommer med små kertatinfästen så de smälter bra in med resten av håret. Och hur lång tid det tar....ja det beror helt på hur van personen som gör förlängningen är att jobba med det, men för min kompis tar det ca 2h att sätta in 90 + - 10 slingor samt att klippa in det.
    Har också fått det gjort hos salong och det varierar väldigt från 1,5h-3h!

Svar på tråden Ska någon av er gör hårförlängning?