• Annamolly

Denimjacka till brudklanning?

Detta ar min brudklanning. Jag ska ha en sloja med spets ocksa men den tar jag nog av mig efter ceremonin. Jag ska ha ett balte till som ni ser pa bilden underst. Den ar hellang. (Klanningen ar vit, inte benvit. Det ar bara daligt ljus pa den andra bilden... Och ignorera underklanningen som sticker fram!)

Jag ar en san person som fryser jamt och aven om vi gifter oss i Grekland pa sommaren sa kommer festen efter kyrkan att borja runt 9 pa kvallen, och nara stranden blir det kanske lite bris.

Jag vill absolut inte ha en kofta pa kvallen. Jag ar inte heller sa fortjust i pashmina-sjalar, speciellt eftersom klanningen redan ar i tva lager och ganska "floaty". Vill liksom inte "hanga pa mer tyg" utan tror jag behover nagot mer strukturerat!

Sa nu ar jag lite inne pa om man skulle kunna ha en denimjacka till, antingen en vit eller en ljusbla, ganska kort? 

Lite inspirationsbilder jag gillar:

Jag tvivlar val lite pa det for att jag ar orolig att inte kanna mig fin nog. Min klanning ar ju inte sa 'fluffig' som de pa bilderna sa det kanske ser for 'casual' ut som kombination??? Speciellt brevid min fastman nar han har kavajen pa. (Han kommer nog att ha en morkt bla kostym med vit skjorta utan slips, oppen i halsen). Men jag gillar anda kontrasten.

Vi ar relativt unga och vart brollop ar inte sa formellt, det ar pa en lite 'rustik' och traditionell grekisk taverna. Jag ska antaligen ha korallrott lappstift och fargade skor, kanske ljusbla. Hade tankt ha haret lite liknande som modellen pa den allra forsta bilden, med nagon flata och lite blommor. (Sa ni far en ide om stilen).

Vad tycker ni?? (Ursakta bildbomben).
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Svar på tråden Denimjacka till brudklanning?
  • Annamolly

Tack sa jattemycket for att ni tar er tid att ge er asikter! Mkt uppskattat! Pratade aven med min fastman igar och han sag blankt pa mig i tre sekunder och log sedan stort och sa "Det skulle nog se jattecoolt ut!". Haha.

Laduree Addict: Det dar med skinn ar intressant, men jag undrar om det inte blir alltfor varmt. (Gillar vintage pals ocksa, men det blir garanterat for varmt!) Det ar anda slutet av Juni i Grekland, sa det kan mycket val bli riktigt varmt och jag kanske inte ens behover nagot alls, men jag maste gardera mig. Sedan haller jag med dig om att det kanns lite synd att tacka denna fantastiska spets med en jeansjacka.

Det star lite mellan att kopa nagot som verkligen passar till klanningen, kanske fran samma designer. I sa fall blir det dyrt men fint och lite 'lyxigt'. Eller sa kor jag pa detta med en riktigt snygg jeansjacka fran All Saints eller nagot annat marke jag gillar. Da kan jag kopa den snyggaste mojliga jeansjackan, men det blir anda inte speciellt dyrt.

Detta ar lite svart att forklara, men jag vill bara ha klader pa mig som jag verkligen alskar denna dagen och jag skulle inte kanna mig sa exalterad over att ta pa mig till exempel en kavaj fran H&M aven om jag har massor av klader darifran (en riktigt snygg kavaj till och med). Det kanns for 'vardagligt'. (Ni tanker sakert: Men en denimjacka ar inte for vardagligt? Hahah! Jag vet inte. Men det kanns mer 'jag'.)

• Annamolly

Ja, det kan man ju gora, Chicita! Jag ar tyvarr inte bra pa att sy men jag kanske kunde be en sommerska gora lite andringar pa den! Spets eller lite stenar eller nagot kanske :) 

• Annamolly

Ja, eller kanske en vit eller cremefargad till och med. Skulle garna se lite bilder om nagon har, pa sig sjalva i brudklanning med lite otraditionell cover-up, som skinnjacka tex!

Svar på tråden Denimjacka till brudklanning?