• Chicita

Denimjacka till brudklanning?

Kör på det. Om du tycker att jeansjackan blir lite för "tuff" så kan man lägga till spets på den.
    Exempelvis:

Eller om man är väldigt duktig på att sy så man kan sprätta bort och ersätta delar...

Eller göra den lite mer feminin med andra knappar och lite blingbling/pärlapplikationer

Vårens mode går mot jeansjackor och vi har stylat många av våra dockor i butiken med vita klänningar/blusar + jeansjacka eller jeansväst. Så det är helt rätt trändmässigt så att säga Glad 

• Chicita

Men jösses... jag måste varit trött i går. Förvånad
    Hur stavar jag egentligen... Trend - inte tränd (exempelvis) Oskyldig

Att sätta på nitar på ficklocken (eller strass-stenar) är inte så svårt, det kan du göra själv Annamolly.
    Att sy på spets på ficklocken eller ersätta någon del med spetstyg är ju lite mer avancerat dock, så det kanske du ska be en sömmerska om då. Det borde inte ta så lång tid för henne i alla fall och alltså inte bli så väldigt dyrt Glad 

• Chicita
    anne på grönkulla skrev 2013-03-01 10:09:18 följande:
    Jag som gillar tuffa kontraster skulle lugnt ha det, har t ex jeansjacka som kavaj en del på mitt rätt formella jobb. Så kör säger jag (och utan att fluffa till den, för en gångs skull är jag inte helt enig med Chicita  ).
    Haha... det var ju bara förslag på hur hon kunde göra om hon tycker att jeansjackan blir för tuff och vill mjuka till den lite Flört
    Hellre en liten romantisk detalj på jeansjackan - än att skippa jeansjackan helt om hon tvekar tänkte jag Flört
    Som sagt, vi har kört mycket med jeansjackor till fina vita klänningar nu på jobbet (alltså style-mässigt) för det är dit trenden går för närvarande.
Svar på tråden Denimjacka till brudklanning?