Berätta om den bästa bröllopsfesten ni gått på, nyfiken!
Jag har bara varit på tre bröllop, 2 var helt okej och ett av dem var hemskt.
Det första bröllopet jag gick på var på min brors för 14 år sedan (jag är en sladdis). Det var ett vanligt svenskt bröllop.
Det jag mins mest var deras kärlek som verkligen lyste från deras ögon. I övrigt så minns jag inte så mycket mer av det bröllopet. Så det är nog detta bröllop som jag tycker bäst om av de jag gått på, och det tack vare den kärleken som lyste från brudparet.
Det andra bröllopet jag var på gifte sig min kusin, och det var lite roligt då det var ett överraskningsbröllop. Vi trodde att vi skulle på dop men det blev ett bröllop också. Mysig fika efter bröllopet med mest fokus på deras lille son som döptes.
Det sista bröllopet jag var på så gifte sig min m2b:s bror sig, och det var super tråkigt/ dåligt bröllop.
Tråkig lokal som de inte gjort ett piss med (de hade hängt upp typ 5-6 vanliga ballonger), dålig lagad mat, otrevlig personal som inte gjorde sitt jobb (de hade t.ex. inte hällt upp skumpan till brudskålen då brudparet kom, och de började bråka med brudgumens far varav en av dem blev hemsickad), stendött på dansgolvet inget tjo eller tjim. Några gjorde några lama försök till att börja dansa (däribland jag) men.. ja det funkade inte så bra. Sedan försökte de dra igång lite lekar (något jag avskyr) och återigen så var det inte så många som var med på det. Alla bara satt ner på sina stolar och småpratade med dem de hade till bordet. Detta kanske berodde på att inte borden "städades" undan. Jag vet inte. Men summan av det hela var att det bröllopet var inte så lyckat alls.
Hoppas på att vårt bröllop inte blir så. Hälfen av gästerna kommer ju vara samma på vårt bröllop. =P
Hur motverkar man detta?