Jag tycker att det är väldigt fräckt av din frisör att bjuda in sig själv till bröllopet. Om hon nu inte skämtade?!
Är det en vän till dig privat?
Då kan man väll mer "förstå" att hon bjuder in sig själv eller iaf kanske då antar att hon ska bli bjuden. (vilket är väldigt konstigt).
Jag fick lite av samma problem för ett par månader sedan. Då var jag på mina föräldrars företag då jag hade ett ärende (skulle hämta en kastrull som jag skulle låna av min bror), där även mina syskon jobbar. Medan jag var där så snacka jag lite med mina syskon då jag inte träffar dem så ofta. Och då sitter en kollega till dem där också som även är vänn till min övriga familj privat, men jag har aldrig haft någon rellation till honom, jag känner honom knapt.
Hur som haver, vi satt och pratade om bröllopet och så säger jag att "ja, vi ska ju INTE ha prisentöppning på bröllopsfesten utan vi kommer att öppna dem i lugn och ro någon dag efter bröllopet. Men vem ska ta hand om att få hem ala presenterna till vår lägenhet?"
Då säger den där arbetskollegan/ vännen till min övriga familj "ja, men det kan ju jag göra. Jag kan komma till lokalen och styra upp allting. Det kan bli min bröllopsprisent till er."
Och utan att tänka mig för så svarar jag "okej, det var snällt av dig. Tack!"
Sedan kom tankarna. Jaha, förväntar han sig en inbjudan nu eller?
Det ska tilläggas att ett par veckor tidigare så firade han sin 50 års fest som var ett jätte stort kalas där alla i min familj var bjudna men inte jag. Och jag bryr mig inte en mm om det. Som sagt vi känner ju knapt varandra, och det hade ju varit super konstigt om jag hade blivit bjuden
Så han kan ju därför inte förvänta sig att bli bjuden till mitt bröllop!?!
Jag löste det genom att säga lite försiktigt om han förväntade sig en inbjudan och/eller om jag skulle lösa det på ett annat sätt.
Han svarade då att det var inte så han hade menat då han erbjöd att hjälpa oss med att få hem våra prisenter. Så det löste sig. =)
Jag tror att det bästa är att fråga, eller säga som det är så att säga.
Om nu denna personen inte är någon vän utan bara din frisör så får vi ju hoppas att hon bara skämtade. Annars är det ju väldigt märkligt att hon bjuder in sig själv.
Lycka till!