• sommar2014

Hjäääälp jag har gjort bort mig!

Men oj vad pinsamt av frisören att bjuda in sig själv sådär!

Jag tänker att det är rätt smart att säga "Skojar du?" för då får självinbjudaren en chans att komma på sig själv och säga "Ja, såklart!". Och så är den saken ur världen. Precis som man ibland la till ett "Jag skojar bara!" om man sagt nåt pinsamt/fel på högstadiet och fick en konstig reaktion... Flört

Kan du inte göra som FruForsmark föreslår, ring och säg att du trodde att hon skämtade. Ber hon om att få komma säger du bara att gästlistan är full.

Visst kan man bli ledsen och besviken om man får reda på att en vän ska gifta sig men man inte blivit bjuden själv (särskilt om personen var självklar på ens egen gästlista!) men man får liksom knipa igen käften, hålla god min och gilla läget helt enkelt. (Och prata ut om sin ledsenhet med någon annan såklart, man måste inte vara glad jämt!) För alla vi som planerar bröllop VET att det är omöjligt att bjuda alla man vill ska komma/alla som själva vill komma - om man inte har en superstor festlokal och oändlig budget. Det borde frisören också förstå! Särskilt eftersom hon bara verkar tillhöra dina bekanta, och inte är någon nära vän.

Svar på tråden Hjäääälp jag har gjort bort mig!