Vill ha barn men vi studerar.
Jag har barn och studerar! Jag och min man var 28 när vi fick barn. Mannen hade dock jobb när jag blev gravid men valde att säga upp sig under sin föräldraledighet och var sedan arbetslös i 9 månader. Ingen tyckte det var konstigt att vi fick barn fast jag inte är klar med min utbildning, fast jag också oroade mig lite för vad folk skulle säga. Det gick också väldigt bra med en student och en arbetslös, även om inkomstflödet inte var så stort såklart! Som student är man van att hushålla med pengar, jag tror folk lätt glömmer det så fort man får arbete. Låt inte andras åsikter eller din rädsla för andras åsikter styra över ert beslut. Det är du och din man som bestämmer! Jag kan tillägga att det är många i min klass som fått barn där även pappan är student så det är inte alls ovanligt och inget konstigt :) Dessutom, när alla "tyckare" väl får träffa bebisen (som kanske blir ett barnbarn eller ett syskonbarn!) så brukar ALLA sådana kommentarer upphöra och de kommer såklart avguda den lilla sötnosen!
Sen tycker jag personligen det är jobbigt att vara förälder och student, men det beror kanske på vilken utbildning man läser. Jag är mycket schemalagd och det är mycket att läsa hemma också, vilket ju såklart påverkar hur mycket tid barnet måste gå på dagis och hur mycket tid man kan spendera tillsammans på vardagarna. Jag hade hellre jobbat och kunnat välja att jobba deltid, men jag känner många som tycker det är helt optimalt att få barn som student.