Inlägg från: jeanettejohansson |Visa alla inlägg
  • jeanettejohansson

Vill ha barn men vi studerar.

Jag tycker i regel att man INTE ska skaffa barn innan man har en trygg ekonomi. Det är dyrt att vabba och vara föräldraledig. Dessutom förlorar man massor av pengar om man skjuter upp sin arbetsdebut. Barn ska vara det som kommer när allt annat är ordnat, ekonomi, buffert, boende och ett fantastiskt bra förhållande. Att vilja ha är inget bra argument. Jag vill ha hästar nu!! Men jag är vuxen och vet att renovering och bröllop går före för oss. Ser man på lyxfällan så ser man många par som tror att "vill ha" är ett fullgott argument i alla situationer.

MEN !!! Med detta sagt! Om du har problem som gör att du har svårt att skaffa barn så är du undantaget för mig. Du får chansa och hoppas att jobb och ekonomi kommer sen. Visst kommer det bli svårt och du kommer antagligen få skjuta upp andra saker som hus, bra bil, nya möbler, resor osv. i 5-6 år. Men medicinska orsaker kan man inte komma undan. Klart du ska skaffa barn nu om det är nu eller aldrig för dig! Du får prata med en läkare som kan avgöra hur akut det är att skaffa barn.

Svar på tråden Vill ha barn men vi studerar.