Vill ha barn men vi studerar.
Mustikka skrev 2013-03-02 23:00:37 följande:
Socialen är där för att trygga och hjälpa dem som behöver hjälp. Man lever inte på samhället om man får bidrag som man behöver. Du vet inte vad som hänt med den familjen, det är inte många som vänder sig till socialen om man inte behöver hjälp. Visst finns det fall som kan utnyttja sådana tillfällen men vem vill bara kunna leva på socialbidrag? och dessutom gör man granskningar, man ger inte bara bort pengar hur som hellst.Det menar jag är att leva på samhället. Att få socialbedrag och att ändå samtidigt skaffa barn och att inte se problemet i det hela. Socialbidrag är ett nödvändigt skyddsnät OM något oförutsätt inträffar, INTE något jag tycker man skall se som en försörjning när man skaffar barn. Barn är ett stort ansvar, och ansvaret att försörja dem anser jag ligger på föräldrarna, inte samhället. Återigen, såvida man inte redan har barn och något oförutsätt händer som gör att man inte längre har möjlighet att försörja dem själv, då skall man naturligtvis få hjälp. Det finns en STOR skillnad där som jag tror vi alla kan se...