Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

Vill ha barn men vi studerar.

jeanettejohansson skrev 2013-03-02 22:56:54 följande:

Jag tycker i regel att man INTE ska skaffa barn innan man har en trygg ekonomi. Det är dyrt att vabba och vara föräldraledig. Dessutom förlorar man massor av pengar om man skjuter upp sin arbetsdebut. Barn ska vara det som kommer när allt annat är ordnat, ekonomi, buffert, boende och ett fantastiskt bra förhållande.  

MEN !!! Med detta sagt! Om du har problem som gör att du har svårt att skaffa barn så är du undantaget för mig.

Normalt sett tycker jag också att man ordnar upp sitt eget liv och sin ekonomi innan man sätter barn till världen, så att man kan försörja dem på en rimlig nivå. (I rimlig nivå ingår för mig inte att ha häst, under hela mitt liv har jag bara träffat på enstaka personer som har eller har haft en egen häst. Rimlig nivå för mig är att kunna äta näringsriktig mat, ha hela kläder och kunna åka på skolutflykter. Typ.)

Men TS är i en speciell situation, Alternativet kanske inte är att få barn när de slutat plugga och har en bra bas, alternativet kanske är att aldrig få några barn. I valet mellan de två alternativen kanske det faktiskt är rimligare att börja försöka, och riskera att det kommer ett barn när man fortfarande har svårt att få ihop det ekonomiskt. Har ni bra uppbackning från familj och vänner blir det lite lättare.

Det borde inte vara så svårt för andra att förstå att ni inte vågade vänta.
Svar på tråden Vill ha barn men vi studerar.