• Chicita

Ingen svarar :(

Någon bör ju ta tag i det så att det inte droppar in massa folk som åkt ända från Finland och som inte kan vara med och fira sen.
    Om inte annat så borde dom meddelas om att eftersom ni inte fått svar så räknar ni inte med att dom kommer.

Det är ju en annan sak om det är någon från den stad där bröllopet hålls som inte meddelar. Då kan man ju liksom bara stoppa personen i dörren och säga att "du svarade ju aldrig, så vi har inte räknat med att du skulle komma. Tyvärr finns ingen plats och du får gå hem". Men det funkar ju liksom inte om dom kommer från ett annat land...

Sen blir ju min spontana känsla att dom inte kommer eftersom dom inte känner er så väl och inte vill åka så långt (speciellt om dom är gamla) för att fira några dom inte känner...
    Men det är ju ändå bra att få det svart på vitt.
    Din blivande make + blivande svärfar får väl hjälpas åt att kontakta dom 

• Chicita
    fayefaye skrev 2013-03-02 00:29:20 följande:
    Han har ju känt dom när han var liten då han va en del i finland på semester men sen han blev vuxen har han typ aldrig pratat med dom. Det är hans pappas systrar och kusiner. Jag tror inte heller att dom kommer eftersom de har så långt att åka, möjligen nån av fastrarna men tycker ändå att man kan säga nej tack... Jaja, jag får ta tag i detta imorgon.

Tack för alla svar iaf, det är skönt att ha nån stans att skriva av sig när man blir frustrerad.
    Jo jag håller med... ett nejtack borde dom klara av tycker man. Glad
    Sen vet inte jag vad dom har för kultur på sånt i Finland. Man kanske bara svarar om man kommer.

Jag har tappat kontakten med hela min släkt på mammas sida, så vi bjöd dom helt enkelt inte.
    Vi kände att vi hellre bjöd vänner som vi umgås med - än släkt som inte vill ha kontakt med mig (och brorsan, eller tja dom har haft sporadisk kontakt mest från brorsans håll).

Det borde vara enkelt för hans pappa att ringa upp dom och säga "har ni glömt att svara på inbjudan? Kommer ni eller inte?"
    Eller helt enkelt "dom behöver få svar på inbjudningen senast på (valfri)dag. Så kolla med resten och ring mig i morgon"
Svar på tråden Ingen svarar :(