xMariax skrev 2013-03-03 16:34:35 följande:
Om jag ska vara helt ärlig så gör jag verkligen ingenting med min hy just nu.. :/ Jag tvättar av det med vatten och torkar av med handduk varje dag, men inget mer.. Så ja jag får väl skylla mig själv.
Har skickat dig ett Pm så vet du
Vatten har ett pH-värde på 7, neutralt.
Huden har ett pH-värde på 5,5, surt, på vissa stälen surare för att bakterier ej ska trivas på huden & det är därför man bör ha en mild rengöring & ansiktvatten för ansiktet!
Sten 1 = Rengöringen hjälper till att öppna upp huden & ser till att döda hudceller & olika miljöpartiklar som ex avgaser & partiklar från dator, mobil mm avlagsnar från huden. (en bra rengöring tvättar du av med vatten...
därför använder du Steg 2 = Ansiktsvatten pga få tillbaka det sura pH-värdet & stäng till poorena, lite bakterie dödane mm
Detta bör göras morgon & kväll!
Morgon pga du förmodligen sovit & när man sover så har sopstationen sätt i ggr i kroppen & man vaknar upp med bla döda hudceller som man givetvis vill tvätta bort för att krämen ska få någon funktion.
Kväll pga du förmodligen har varit vaken en hel dag & utsätt dig för olika partiklar... avgaser, rökning, regn, sol, vind, smink mm det är bra att få bort den hinnan innan du ska gå & lägga dig för att sova...
Eftersom kudden får en dos av lite allt möjligt sådanna fall...
Lycka till