Välgörenhetsfavours!?
Det brukar vara lite både och med det där. Välgörenhet är bra tycker jag, alltid. Det kan dock vara så att många vill välja själv vilken välgörenhet dom är med och bidrar till. Det har kommit upp mkt när man pratat om välgörenhetsgåvor på födelsedag eller i julklapp till någon. Då handlar det väl oftast om större summor och ju mer riktat specifikt till personen i fråga.
Jag skulle kunna förstå om ett brudpar tex säger att "Vi vill inte ha presenter, men vill ni göra något fint för oss i samband med bröllopet, så får ni gärna sätta in en slant till XXX (den välgörenhet som brudparet stödjer)."
Men jag tycker det blir lite knepigt när det handlar om en favor. Jag säger inte att det är en dålig idé, utan bara bollar lite tankar kring det hela.
Jag kan också säga att vi funderade i samma banor, då tänker vi främst på Hjärtebarnsfonden som ligger oss varmast om hjärtat. Det blev dock inget av det, men jag tror att vår släkt och våra vänner hade uppskattat det, då det som sagt är en välgörenhet som ligger oss väldigt nära.