fast jag förstår hur Chicita menar, och jag håller med.
Det som egentligen stör mig, är att man ska hålla på och skylta med "kolla vad goda människor vi är"
det kanske inte är menat så, men vad är poängen med att istället för favors ge välgörenhet som en slags present till gästen. Det är ingen present. Gästen har ju inte fått något alls utan välgörenhetsorganisationen har fått en present.
då är det väl bättre att bara skita i favors över huvud taget och bara ge de pengarna till välgörenhet. om du sen gör det idag, imorgon, på din bröllopsdag, ja vad spelar det för roll. om man inte vill att fler ska tänka på behövande, varför berätta så tydligt att man ger pengar till välgörenhet som någon sorts låtsaspresent till gästerna?
Och hur långt kan man i så fall dra det hela? kan jag istället för favors skriva en lapp att jag gav de pengarna till cancerfonden -varsågoda
sen istället för chom loy lyktor tyckte vi att vi istället köpte glödlampor till behövande, varsågod kära gäst.
och istället för vickning på vårt bröllop så gav vi rena sprutor till narkomaner, varsågod kära gäst. hoppas du tyckte att det var snällt av mig, för jag ville egentligen bara berätta hur god jag är.
nu hoppas jag att ni kan ta mina något överdrivna exempel rätt, jag menar såklart inte att det är helt fel och att man inte får göra som man vill, men jag försöker bara förklara varför jag tycker att det här är så himla märkligt.
om man vill istället för att lägga pengar på favors, lägga pengar på välgörenhet, ja men gör det. Men varför kalla det en favor? det går inte ihop alls för mig .