-
-
Svar på tråden Bröllop, sommar eller vinter?
-
Gift er på sommaren och ha en fest för att fira er kärlek vintern efter?
Vi kommer att gifta oss på sommaren.
Det känns lättare med allt, man kan vara ute om vädret tillåter det tex och allt sånt.
Jag har varit gift tidigare och vigseln var då på hösten.
Det var fantastiskt fint med alla färger och det hade ännu inte hunnit bli kallt ute på dagarna....
Om jag inte varit gift en gång tidigare hade jag gärna gift mig på hösten.
Men nu fick det bli på sommaren. -
Tack för svaret!
Jag tycker också det känns lättare att gifta sig på sommaren än på vintern. På vintern åker man ju ofta till släkt och firar jul, lägger pengar på mat och julklappar så kanske inte känns så kul att klämma in ett bröllop också. Vi har mycket släkt och vänenr utspridda så de skulle få köra en del bil och det är ju inte det roligaste om det blir dåligt väglag som det lätt kan bli på vintern.
Min fästman var gift innan, det var då ett sommarbröllop. Funderar på om det kan väga in på varför han inte ville gifta sig på sommaren. -
Positivt med vintern: Man slipper svettas Vädret ute är som det är, man kan satsa allt på innemiljön och behöver inte bli besviken över att det råkar bli dåligt väder Massor av tända ljus är vackert På sommaren händer alltid en massa, på vintern kan man behöva en extra anledning att fira (först bröllop, sedan bröllopsdagar) Positiva saker med sommaren vet du ju redan
-
Kan ni inte ha ett vintertema fast ni gifter er på sommaren exempelvis?
Det skulle kunna vara jättekul med tema "nyårsfest" mitt i sommaren.
Då kan ni köpa på er massa dekorationer som reas ut i Januari/Februari också inför festen...
Du får in dina jordgubbar (för det är ju en sak man ofta har på nyår till desserten, även om man inte har svenska färska gubbar då) -
Ha ett höstbröllop så blir det en komprimiss! Finns inget vackrare än fina höstfärger i naturen :)
-
Håller med!
Och det kan ju mycket väl vara så att han vill gifta sig på vinter just för att det var på sommaren förra gången.
Tur att vi har fler årstider att välja på!
kitkät skrev 2013-03-03 17:56:58 följande:Ha ett höstbröllop så blir det en komprimiss! Finns inget vackrare än fina höstfärger i naturen :) -
Eller våren?? När bladen precis blivit sådär fräscht gröna. Själv blir det höst med alla varma färger men ändå mörkt nog för att levande ljusen ska lysa upp och inte bara försvinna i dagsljuset.