Inlägg från: KLRL |Visa alla inlägg
  • KLRL

Bröllop, sommar eller vinter?

Detta är inte direkt något relationsproblem men visste inte riktigt var jag skulle lägga det så fick bli här.

I alla fall så är det så att jag och min blivande man inte är riktigt överens om vilken årstid det skall vara på vårt bröllopet.
    Jag vill helst att det ska vara ett sommarbröllop då jag älskar svenska sommarjordgubbar och tycker i övrigt mycket om sommaren. Har liksom alltid föreställt mig ett sommarbröllop.
    Men min blivande vill hellre ha ett vinterbröllop, då han tycker det är "vi" eftersom att vi blev tillsammans och förlovade oss på vintern.

Vi har funderat på hur vi ska göra och hoppas att ni gärna vill komma med för och nackdelar med vinter- och sommarbröllop.
  • Svar på tråden Bröllop, sommar eller vinter?
  • KLRL

Tack för svaret!

Jag tycker också det känns lättare att gifta sig på sommaren än på vintern. På vintern åker man ju ofta till släkt och firar jul, lägger pengar på mat och julklappar så kanske inte känns så kul att klämma in ett bröllop också. Vi har mycket släkt och vänenr utspridda så de skulle få köra en del bil och det är ju inte det roligaste om det blir dåligt väglag som det lätt kan bli på vintern.

Min fästman var gift innan, det var då ett sommarbröllop. Funderar på om det kan väga in på varför han inte ville gifta sig på sommaren.

Svar på tråden Bröllop, sommar eller vinter?