Inlägg från: josvi558 |Visa alla inlägg
  • josvi558

äkta päls - seconhand?

Svar till både Anonym(Augusti2013) och Sörön10

Kan vi hellre se tillbaks på en tid där vi slängde fullt funtionsdugliga plagg?

Sörön10: Jag förstår precis hur du tänker, men är det verkligen bättre att plagget ligger på soptippen?

Vi har inga problem att motivera en skinsoffa i dagens samhälle, medans en päls på kroppen väcker stor debatt. Hur kommer det sig?

Jag förstår det som att TS mer frågar sig över lag om det är okej med begagnad päls snarare än till sitt bröllop

• josvi558
    Sörön10 skrev 2013-03-04 12:02:40 följande:
    För MIN del känns det bättre om det ligger på soptippen, ja. Om det finns en begagnatmarknad kommer ju försäljningen kunna fortsätta, man vet att folk köper det vidare. Om den också tar slut, så kommer inte det behöva slängas några kappor till slut eftersom ingen kommer vilja köpa, varken eller första eller andra hand!

Köper man endst seconhand, så kommer ju efter ett tag sluta användas/köpas pälsar också plus att man då också har värmt någon med den (och då menar jag inte med den energi som kommer från soptippen eftersom man får elda ganska många pälsar för att det ska värma en person).

Jag förstår vad du menar, men man borde också betänka miljön i det här. Ska man slänga allt som kommer från djur så HAR dom ju faktiskt dött i onödan..

• josvi558

..och jag syftar endas på seconhandmarknaden.

Svar på tråden äkta päls - seconhand?