Bergendal meetings
Är det någon mer där ute som bokat och ska ha sin fest på Bergendal i Sollentuna detta år?? Eller som kanske redan haft sin fest där och har något att säga om maten osv?
Är det någon mer där ute som bokat och ska ha sin fest på Bergendal i Sollentuna detta år?? Eller som kanske redan haft sin fest där och har något att säga om maten osv?
Vi har bokat, men är i januari nästa år så lite mindre än 11mån kvar. Vi ska vara i herrgården, hur har ni tänkt och när blir det? Visst är det fantastiskt vakert där!
Vi har bokat utsikten som festlokal till den 5 okt. Jovisst är det fint Jag är fundersam kring maten då man inte får provsmaka.
Jo det är lite tråkigt men vi funderar på att äta en lunch eller brunch någon dag, är ju trots allt samma kockar.
Vi var på brunch där för 2 veckor sen. Maten var Ok men inte fantastisk. Dessertbordet var däremot det bästa. Tror man nog ska satsa på antingen lunch eller middag om det ska vara vägledande. Tror att de satsar lite mer på de större måltiderna. Vi hade tänkt välja hjortytterfilén som huvudrätt. Har ni valt något ännu?
Nej det har vi inte, känns som de kan hinna byta mat innan det är dax så vi vill vänta en stund med det. Funderar däremot på att byta ut efterätten mot canapeer till brudskålen eller vickning. Vi kommer nämligen att ha godisbuffe så känns som det kan bli mycket sötsaker annars.
Vi hade också tänkt skippa efterrätten. Blir ju lite tårta på tårta haha. Tror de flesta vill ha något till minglet än en efterrätt när man troligtvis ändå är mätt. Till oss sa han att eftersom vi bokat 2012 så får vi välja från 2012 års meny och 2013 om de byter.
Så kan det säkert vara men jag kommer nog att ändra mig ett par gånger innan det är dax för mötet i höst så lika bra att vänta. Jag har samlat på mig mycket insperations bilder så nu gäller det att se hur mycket vi kan göra om. De verkade ju kunna gör många ändringar med blommor och pynt och sådant om man ville. Hur har ni tännkt med sådant?
Har du sett bilderna från ett bröllop förra sommaren där de hade hängt tyg från taket? Det var visserligen i utsikten men ma såg blomdekorstioner och dukning. Jag tror det dyker upp om msn googlar bergendal meetings bröllop. Fotografen var jenny puronne.
Jösses vad många stavfel. Blir så med mobilen och autocorrekt haha.
Hittade länken: slottsbrollop.se/angelica-och-daniel-19-maj-2012-vigsel-i-taby-kyrka-fest-i-bergendal-sollentuna-och-portratt-vid-edsviken-vilken-forsommardag/ Tror vi slippar taktyg och vårt tema går i orange. Men som blomsterdekorationerna såg ut verkar det ju vara fina arrangemang man kan välja på. De kanske la till en slant men ändå. Tror vi ska dit denna månad eller nästa för att börja prata detaljer.