Anonym (?) skrev 2013-03-07 10:15:15 följande:
Mitt ex mamma firade namnsdagar lite som födelsedagar, och en sommar var jag tvungen att baka till mitt ex för att fira hans namnsdag. Därför hatar jag den dagen lite. Jag pratade min min sambo och med min syster igår och ingen av dem tyckte att det var något konstigt eller dumt.
Nej det är varken konstigt eller dumt.
Och alla reagerar vi på olika sätt. Om det stör dig mycket så ska ni byta dag om det går. Helt klart
Om dom har haft en tradition av att fira namnsdagar stort så blir det ju också en annan grej... Jag minns knappt när jag själv fyller år liksom
Det är väldigt lite saker jag firar på bestämda dagar, jag firar hellre när dagen är grå och man behöver muntras upp. Men det är jag det.
Och du är du... Och vi har alla rätt till våra känslor, speciellt om man har extra bagage...
Jag har blivit mordhotad, knivrånad, misshandlad både psykiskt och fysiskt. Det har först brutit ner mig och sen gjort mig stark.
Nu lever jag mitt liv som
jag vill leva det. Men självklart utan att trycka ner andra för att komma dit jag vill.
Vi som haft hemska händelser i vårt liv har kanske en annan förståelse för sånt...