Lite hjälp med tider?
Jag skulle nog ha tagit in 1 person som bara hjälper till med dukning mm.
Det tar längre tid än vad man tror och det är lätt att underskatta tidsåtgången.
Även om tjejerna är ok med att jobba lite på bröllopet så går dom ju samtidigt miste om en del under "arbetstiden"... Så dels för att det ska gå smidigt för dom andra gästerna och dels för deras egen skull så skulle jag tagit in en person till.
Om ni har någon toastmaster eller liknande så kan ju denne förbereda för brudskålen genom att se till att alla era gäster har något i glaset när ni kommer till lokalen (ni kan ju skicka ett sms "vi är klara, vi kommer om 5 min" så dom är redo att skåla för er eller om dom vill hitta på något annat skoj/bus).
När det gäller tidsåtgång för middagen så kan faktiskt största delen av tiden gå åt för att köa vid buffén om inte det är genomtänkt (det är bra om man kan ta från två håll).
Jag har varit på ett bröllop där det tog över en timme innan jag fick mat.
Och då var ju dom som tog mat i första omgången på väg för att ta påfyllning...
En toastmaster eller liknande kan hjälpa till att styra även där, se till att borden tar i ordning och tala om när det är ok för nästa bord att gå och ställa sig i kön för att det ska gå så smidigt som möjligt. Och han/hon kan också styra upp och ändra i ett flytande tidsschema också.