Hjälp! Tänk om jag är gravid!
Hej,
Jag brottas med en jätte jobbig sak just nu! Jag och sambon längtar super mycket efter barn med hade bestämt att vi inte skulle börja försöka fören i maj. För att jag inte vill vara stor på bröllopet som är i juli + att jag har min dröm klänning hemma och ja lite andra anledningar.
Jag var tvungen att ta ut min spiral i november och vi har sen dess använt kondom eller pessar. Sen var vi slarviga nog att glömma bort att jag inte längre har spiral. Ni vet när man har de där härliga tillfällena när spontan sexet slår till hihi.
Jag kom dock på det mitt i och vi slutade ha oskyddat sex. Min mens är 2 dagar sen... Jag har haft regelbunden mens sen jag var 13. (Jag är 25) Jag har dock senaste 2 veckorna stressat som en galning på jobbet.
Vad tycker ni ska jag göra ett grav.test eller vänta ut det ett par dagar till? Tänk om det är för tidigt och testet visar negativt?
Samtidigt som jag/vi verkligen vill ha barn är vi super nervösa för att faktiskt vara med barn eftersom det inte alls är bra just precis nu!
Åh hjälp! Ni som har barn tror ni att jag kommer se på det annorlunda om jag faktiskt är gravid? Att vi kommer ändra villkoren efter det lilla livet och att allt vi planerat inte spelar någon roll längre?
Som sagt vi vill ju verkligen ha barn! Men jag är så rädd att det inte alls kommer fungera med bröllopet, den bokade brölllopsresan i höst osv!