Inlägg från: FruForsmark |Visa alla inlägg
  • FruForsmark

Hjälp! Tänk om jag är gravid!

Fast vad är alternativet? Skulle ni abortera barnet om det visade sig att du var gravid? av ditt inlägg så tror jag inte att det är ett alternativ. Du skriver att ni vill ha barn så egentligen är väl allt resultat ni får ändå positivt? Är du inte gravid så är det positivt för bröllopet och är du gravid ja då är det bara att gratulera :) tycker du ska ta ett graviditetstest och ta det för vad det blir. Ett bröllop går alltid att anpassa :)

• FruForsmark
    Anonym (gravid?) skrev 2013-03-07 11:13:46 följande:

Nej, abort är inte ett allternativ. Skulle aldrig kunna ta bort ett barn vi verkligen vill ha. Vi har fasta jobb, fast boende, ett stadigt förhållande (vi ska ju gifta oss =) ) alla förutsättningar för att bilda familj och vi vill ju verkligen ha familj.
    Bara att vi inte hade planerat för det just precis nu.

Förlåt jag låter så dum när jag är orolig över något jag verkligen egentligen vill ha speciellt när jag vet hur många som kämpar med att bli med barn.

Sen är jag lite orolig för jag har både rökt och druckit vin senaste veckorna. brukar inte röka egentligen slutade för snart 2 år sen med pga stressen på jobbet har jag rökt. Tänk om barnet (om jag är gravid) är skadat för att jag varit oförsiktig med sånt?

Det är ett angenämt problem du har :) och livet blir inte alltid som man planerat. Tror inte du behöver oroa dig för vin och cigaretter, har vänner som druckigt och rökt innan de visste att de var gravida och deras barn är det inget fel på.
Svar på tråden Hjälp! Tänk om jag är gravid!