• Lucia2010

Schalins Virvla uthämtad igår, vart kan jag sälja den?

Pga av att jag valt helt fel storlek, och den inte går att ta in så mycket utan att Förstöra fattningen på diamanterna, funderar jag på attt sälja den i all hast:( Den är i 18 karats guld i 16,5 storlek. Tänkte sälja den för 6000kr Har intyg på den osv, men var säljer man en helt ny ring? Tradera? Blocket!? Behöver råd är så olycklig över detta och vill bara beställa en ny ring i rätt storlek, nypris är ju bra mkt mer så måste få sålt den innan jag kan göra det. Ligger helt sömnlös över detta har testat alla alternativ men det här är enda utvägen:( Butiken där jag köpte den hjälper mig inte då de bara säger att det inte går att Ta in den så mkt som behövs samt att det inte är bytesrätt. Det är inte något ingraverat i ringen heller men tydligen spelar det ingen roll. Nån som har några råd att ge??

• Svar på tråden Schalins Virvla uthämtad igår, vart kan jag sälja den?
  • kitkät

Kan du inte gå med ringen till någon annan guldsmed och få en "second opinion"? Kanske går det att förminska den ändå, om det är en tillräckligt skicklig guldsmed? 

Vad jag vet så ska det inte vara några problem att förminska en ring, men kanske är det annat nu i och med att ringen har så många stenar!  

• Lucia2010

Ja enligt dem går det inte pga av de kringliggande stenarna:( Jag orkar nog inte det heller, är så besviken. Nån som sålt en ring, eller hur sjutton gör man??:(

• kitkät

Är det inte bättre att sälja ringen till en guldsmed istället för till en privatperson? 

• MTB

Hur kan det inte vara bytesrätt?
    Det är väl deras fel för jag antar att dom hjälpte  dig med att prova ut rätt storlek?

• Fjärilen

Kontakta hedensguld och fråga om de kan köpa in den som inbyte mot en ny ring. De finns i Göteborg, men har hemsida.

• Allis

Nej men snälla någon, du har köpt en vara, det är fel på varan = alltså reklamerar du den. Och ja, fel storlek är att räkna som fel. Att sälja den begagnad lär ju bli en rätt sur förlustaffär för din del, varför skulle du behöva göra det???

• FrökenMäkelä

Vad är det för oseriös butik du köpt den i. Självklart har du bytes/ångerrätt på ringen.

Svar på tråden Schalins Virvla uthämtad igår, vart kan jag sälja den?