• weroniqqa

Hjälp!!! Vad ska man ta med i bröllopsprogrammet?

Behöver massor av tips och ideér om vad man kan ha med i bröllopsprogrammet=)
     Vad ska man skriva om varje gäst, tycker det e jättesvårt=/ ...hjälp tack. Läste i nån gammal tråd om en livslinje, och korsord om brudparet.

vore jätte tacksam för ALL hjälp jag kan få;)

• Svar på tråden Hjälp!!! Vad ska man ta med i bröllopsprogrammet?
  • Pillan

Daniiel! Det där med barncitat om bröllop lät väldigt kul, har du lust att dela med dig?

• stormhelen
    daniiel skrev 2013-03-10 14:10:27 följande:
    Chicita skrev 2013-03-10 14:23:21 följande:

Tack för era åsikter.

Vi kanske hoppar det. Det kanske inte är så intresant för de andra gästerna.

Man blir ju liksom så insnöad med sina skygglappar som man har på sig som skapar ett tunnelsende utan dess like. Haha.

Då är det bra att man kan fråga på BT så att man kan viddga sina vyer. Skrattande

• Chicita
    stormhelen skrev 2013-03-10 15:14:57 följande:
    Ja om man skulle följa alla "måsten" och råd här inne så skulle man nog bli galen... Och jag (som gäst) skulle nog fundera vart jag var om jag klev in i en superdupermatchad lokal med pompoms, ballonger, favours, matchande dukning till brudklänningen osv osv...
    För att inte tala om hur proppmätt jag skulle vara efter snittar till bubblet, förrätt, varmrätt, efterrätt, tårta, fika och nattvickning. Det skulle vara lekar för brudparet, för gästerna och även så skulle gästerna tilldelas saker att göra för brudparet som en extra hyllning utan gästens godkännande i förväg (för det är väl klart att alla tycker att det är roligt att putsa fönster, skotta snö, hugga vet eller bjuda på mat - åt andra utan att ha valt det själv?)
    Tja...
    Flört 

Man behöver sålla ibland.
    Jag kommer inte ihåg alla festprogram (om det inte var något extraordinärt med dom) eller lekar (om jag inte blev obekväm av dom) eller maten (om den inte var väldigt unik).
    Det jag minns är brudens och brudgummens strålande leenden. Deras kärlek som liksom låg som ett skimmer i luften runt dom och hur trevligt (eller otrevligt) jag hade det med bordsgrannarna...
    Det är viktigt att stressa av och hinna njuta av själva planeringen också. Det ska vara roligt att gifta sig.
    Inte en lång lista på massa onödiga "måsten" som man måste bocka av för att ha ett "lyckat och minnesvärt" bröllop Solig 
  • stormhelen
    Chicita skrev 2013-03-10 17:41:20 följande:
    Ja om man skulle följa alla "måsten" och råd här inne så skulle man nog bli galen... Och jag (som gäst) skulle nog fundera vart jag var om jag klev in i en superdupermatchad lokal med pompoms, ballonger, favours, matchande dukning till brudklänningen osv osv...
    För att inte tala om hur proppmätt jag skulle vara efter snittar till bubblet, förrätt, varmrätt, efterrätt, tårta, fika och nattvickning. Det skulle vara lekar för brudparet, för gästerna och även så skulle gästerna tilldelas saker att göra för brudparet som en extra hyllning utan gästens godkännande i förväg (för det är väl klart att alla tycker att det är roligt att putsa fönster, skotta snö, hugga vet eller bjuda på mat - åt andra utan att ha valt det själv?)
    Tja...
    Flört 

Man behöver sålla ibland.
    Jag kommer inte ihåg alla festprogram (om det inte var något extraordinärt med dom) eller lekar (om jag inte blev obekväm av dom) eller maten (om den inte var väldigt unik).
    Det jag minns är brudens och brudgummens strålande leenden. Deras kärlek som liksom låg som ett skimmer i luften runt dom och hur trevligt (eller otrevligt) jag hade det med bordsgrannarna...
    Det är viktigt att stressa av och hinna njuta av själva planeringen också. Det ska vara roligt att gifta sig.
    Inte en lång lista på massa onödiga "måsten" som man måste bocka av för att ha ett "lyckat och minnesvärt" bröllop Solig 
  • buuze

Däremot kan jag inte förstå varför ska man ha "pyssel" med i festprogrammet? Om gästerna får tråkigt? Då är det illa... + då ska man ju dela ut pennor eller har alla gäster en penna i backfickan med sig? (Om det är sån typ av pyssel alltså ex små-korsord, rebus etc som jag sett att vissa brukar ha i sina program.
    Tacksam för svar till dum fråga men jag kan inte förstå varför =)

• Missan

Vi tänkte få med gäst-presentationerna  i form av placeringskorten. Vi har skrivit något unikt och roligt om varje gäst på deras placeringskort och namnet är dolt på baksidan, så att det blir en liten lek när de ska hitta vart det ska sitta. Tex. "har jagat bruden med kökskniv och eldat upp hennes strumpa" (min bror). Vi anpassar naturligtvis graden av "pinsamhet" till gästen, men de måste förstå att det är dem vi menar. 

Vad gäller festprogram har vi inte bestämt än, jag funderar på att bara ha menyn på bordet, så får de se vad som händer under kvällen  

En liten idé bara  

• NBFN

Angående det här med kort information om gästerna...

Jag funderar på att skissa på två träd, som typ "släktträd" fast där även vännerna får rum, bara för en överblick om vem som är vem och vad till vem, om ni förstår. Rolig eller onödig idé?

(jag är sjukskriven och måste ju sysselsätta mig med något :P)

• NBFN
    Missan skrev 2013-04-11 19:33:06 följande:
    Vi tänkte få med gäst-presentationerna  i form av placeringskorten. Vi har skrivit något unikt och roligt om varje gäst på deras placeringskort och namnet är dolt på baksidan, så att det blir en liten lek när de ska hitta vart det ska sitta. Tex. "har jagat bruden med kökskniv och eldat upp hennes strumpa" (min bror). Vi anpassar naturligtvis graden av "pinsamhet" till gästen, men de måste förstå att det är dem vi menar. 

Vad gäller festprogram har vi inte bestämt än, jag funderar på att bara ha menyn på bordet, så får de se vad som händer under kvällen  

En liten idé bara  
    Den var riktigt rolig!

En annan idé är ju att skriva något roligt om bordsgrannarna på placeringskortet  :)
  • MarieHenriette

Vilka många bra tips!
    Vi tänkte ha menyn separat, sedan ett häfte med kort presentation av gästerna, ett uppslag med en tidslinje om oss själva sedan vi först träffades, och på olika ställen fylla ut med barncitat. Johanna Lindholms bok "Kids knows lots about love" innehåller ett helt kapitel med roliga citat om bröllop! Dock på engelska, men bara kul för de gäster som inte kan svenska!

• MarieHenriette
    MarieHenriette skrev 2014-03-28 02:32:26 följande:

Vilka många bra tips!
    Vi tänkte ha menyn separat, sedan ett häfte med kort presentation av gästerna, ett uppslag med en tidslinje om oss själva sedan vi först träffades, och på olika ställen fylla ut med barncitat. Johanna Lindholms bok "Kids knows lots about love" innehåller ett helt kapitel med roliga citat om bröllop! Dock på engelska, men bara kul för de gäster som inte kan svenska!

Hittade länken till barncitats boken: www.mamatainment.com.au
Svar på tråden Hjälp!!! Vad ska man ta med i bröllopsprogrammet?